En söndag i lugnt tempo tack!

Hej och godmorgon gott folk!

Jag känner mig allt annat än utvilad men jag piggnar nog till framåt förmiddagen.
Dagen idag är relativt oplanerad. Det finns några hållpunkter jag har men däremellan är det tomt och jag ska försöka att fylla luckorna med så lite måsten som möjligt.
Jag ska skriva en matlista och åka och veckohandla, jag ska ut i spåret och springa och jag ska försöka komma iväg med en del wellpapp efter förnsterna. Den sista punkten håller jag öppen dock, den är så himla tråkig så jag får nästan lite exem av att tänka på den. Vi får se.
Sen finns det ett behov av att putsa alla de nya fönstrerna också. Jag byter nog ut wellpapp historien mot att putsa av fönstrerna ist, det är roligare.

Det blåser inte lika mycket idag ser jag och det är skönt. Det ska bli härligt att riva av sig lite i spåret känner jag. Och i morgon är det dans igen. Bonusdans som vi har tjatat till oss, en halv termin ställde han upp på att kalla för "försommar kurs". Gu va härligt. Jag ska kämpa på att få vissa saker att sitta som en smäck. Men jag måste ge det lite tid och inte ha för höga krav på mig själv. En del tjejer har gått i många år och är jätteduktiga men det tar som sagt var lite tid, det får man räkna med.

Emmas uppträdande i Kulturdagen schemat blev framskjutet flera gånger igår. Det gjorde inte så mycket då hela kalaset hade blivit flyttat till Thomasgymnasiets aula. Hela stälet kryllade av folk och det stod små grupper och spelad musik här och var. Hela korridoren utanför själva aulan var som en enda gatufest. Jättehärligt.
När vi väl kom hem så var alla jäte hungriga. Jag lagade färsbiffar med en massa parmesan, gräslök och persilja. Till det vitlökskroketter och bea samt en sallad. Det var bara jag, Wille och Emma hemma så vi var en liten gemytlig familj som samlades vid middagen. Vi pratade och åt massor och alla var nöjda. Det är skönt med såna små nöjda pauser innan dom börjar tjafsa igen ;)

Nu ska jag äta frulle (hann aldrig det igår) medan jag går igenom de bloggar jag följer. Jag har lagt alla dom bloggar som jag vill följa dagligen i mina favoriter så kommer jag lätt åt dom och jag glömmer inte att uppdatera mig. Jag väntar ju spänt på att Katrin ska poppa, dessutom läste jag igår att Engla lyckats bli gravid igen. Det är roligt. Englas blogg har jag följt i fyra år och hon inspirerar mig. Katrin inspirerar mig också, hon ger mig kraft att stå på mig lite och inte vara så himla ordentlig hela tiden (vet dock inte om det märks utåt men i mig känns det). 

Ciao for now!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0