Bokslut = Ingen semester

Oj oj, vilken dag. Steg upp tidigt för vi hade en tid hos veterinären kvart över åtta. Lämnade in lilla Phoebe och åkte förbi svärfar och hämtade en till transportbur.
Åter tillbaka till vet kl ett och lämnade samtidigt in Kasper som skulle veterinär besiktas. Två ångestfyllda katter i baksätet på hemresan :) Oj, så dom lät.
Phoebe hade jag gjort iordning till nere i källaren. Jag tänkte så hon fick vara ifred. Ut ur buren skulle hon till varje pris. På stappliga ben, med tratt runt huvudet, bandage runt benet och sår på magen. Stängde och lät henne vara ifred. Efter ett par timmar kom hon så upp till oss i köket. Gjorde ett försök att äta, men det var inte så lätt. Tog av henne tratten, får väl sätta tillbaka den om jag märker att hon inte kan låta bli såret. Örat är ihoptejpat också, efter tatueringen. Den färgar tydligen av sig. Men jag ska ta bort det också. Jag tycker så synd om henne.

Annars idag. Jo, vad har man för att man tar semester i bokslut tider? Inget. Det är bara att jobba. Så det har jag också hunnit med idag. Jag har gått igenom utfall och jämfört med lagd budget och estimat. Snart ringer min chef och vi ska gå igenom kommentarerna. Man får skylla sig själv men jag kan ändå tycka det är värt att få vara hemma med barnen.

Nu ska jag kasta Emma i duschen. Hon har dreadlocks :)

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0