dag 1

Så, då ska jag presentera mig själv då.

Jag har växt upp i Södertälje. Har alltid tyckt så mycket om min stad. Det är grönt och fint och nära till vatten, badplatser eller en brygga att sätta sig på en varm sommarmorgon.

Jag har flyttat omkring en del. När jag var liten och bodde med mamma och pappa så bodde jag i Blombacka, precis över vår skola. Jag hörde ofta skolkockan ringa när jag knöt skorna. Det blev lite av en tävling mellan oss som bodde väldigt nära, vem som kunde komma senast men ändå i tid.
Bakom skolan lekte vi pusskull. Vi som ville pussas alltså, dom andra fick inte vara med. Det var så givet att man blev fångad av dom man själv ville pussas med. Jag hade två som jag ville pussas med. En av dom har jag inte sett eller hört något av sen grundskolan och ibland under senare år på krogen, som blev hans nisch, trots att facebook finns nu. Den andra är ett nyhetsankare och jag ser honom ibland på tv. Han ser likadan ut och jag ler lite åt minnena...

Vi flyttade från pappa. Jag blev självständig snabbt och flyttade hemifrån när jag var sexton år ung. Kom bara hem på söndagarna och åt middag. Annars skaffade jag mig ett ohälsosamt förhållande och blev kuvad i det. Vilket jag också så klart försökte dölja.

Fick barn i tidiga år. Blott tjugo år vuxen blev jag mamma. Underbar småbarnstid.

Jag har gått igenom en del tuffa tider och inte haft det så lätt alla dagar på året. Men det har format mig till den jag är idag. Jag är nöjd med mig själv och hur allt blivit. Jag är stolt över mina värderingar och över att jag tagit mig ur vissa destruktiva perioder.

Jag skulle kunna jobba lite mer på mitt självförtroende men det är en mognadssak.

 

Nu. Bor i Strängnäs sen fyra år tillbaka. Lite rastlös i själen har jag alltid varit, varför vi försöker att resa lite emellanåt. Här skiljer sig jag och min gubbe. Han är väldigt inrutad och trivs bra med det. Kompromiss heter lösningen. Jag vill ge barnen den lyxen att vara objektiv, samt stilla mig rastlöshet. Så det är Sälen varje år, längre solresor vartannat år och en liten tripp till en fin storstad när lusten faller på.

 

Jobbar som mellanchef på ett globalt företag. Stationerad i Södertälje för närvarande. Trivs jättebra än så länge, men även i mitt arbetsliv så känns rastlösheten som en våt handduk emellanåt och då måste jag få någon form av förnyelse. Om det så endast är ett kontorsbyte... (det är den lilla tattaren i blodet som talar).

 

Sammanfattning: 37 årig gift tre barnsmamma, bosatt i Strängnäs i stor villa med två katter. Tränar för att må bra och dansar klassisk balett för att jag tycker det är fint. Där har ni mig!


Jag till vänster, Stephanie till höger. I Sälen förra gången.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0