dag 9

Klockan är tidigt på morgonen. Årstiden är försommar och temperaturen är behaglig ute. Fåglarna kvittrar och det är söndag morgon.
Stäcker på mig och känner att jag börjar mer och mer med åren verkligen ta det på allvar. Att ta tillvara på sina nära och kära, sin hälsa och på tiden tillsammans.
Kikar åt vänster, ser din ryggtavla. Känner sovvärmen från din kropp och fylls av värme.

Drar täcker åt sidan och sätter på mig tunna kläder. Tassar ner i köket. Det är så skönt när alla sover och man får den lilla stunden för sig själv. Öppnar upp dörren till uteplatsen från köket. Sätter på en kanna kaffe. Doften sprider sig snabbt och jag ställer mig i dörröppningen och sträcker på mig. Det är fridfullt denna söndagsmorgon.

Sitter ute och dricker kaffe och tittar på en humla som letar efter den perfekta blomman att sätta sig på. Katten ligger och sträcker sig i solgasset. En människa kommer ute på vägen och promenerar med sig hund. Jag följer honom med blicken. Han ser mig inte. 
Vänder upp ansiktet mot solen och sluter ögonen. Njuter.

Hör hur det börjar röra sig inne. Någon tassar ner från övervåningen. Hör på sättet att tassa att det är min älskling. Han ställer sig i dörröppningen med ett milt leende på läpparna. Sovrufs och nyvaken. Han är tillfreds. vi tittar på varann utan att säga något en stund. Han vänder om för att hämta en kopp kaffe han med. Jag sätter mig och sluter ögonen igen...

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0