dag12

Den här var inte svår. Jag har en sak med mig själv som jag stör mig på ofta och som jag inte kan göra något åt. Det är en känsla som är utanför min kontroll. Det är så jobbigt, irriterande och samtidigt så starkt.

Jag har en förmåga att förminska mig själv i andras närvaro. Jag känner mig underlägsen och tror att alla är så mycket bättre än mig. Det här gör att jag blir obekväm ibland och jag skapar något som inte finns alltid. Och dom tankarna i sin tur ger mig dåligt självförtroende.

Vet inte vad detta grundar sig i men en tanke är att det är för att jag alltid var tvungen att dölja stora delar av mig, nämligen min familjs problem, hela min uppväxt. Eller under viktiga år av min uppväxt iallafall. Sen under senare år så vet jag att jag skäms för att jag inte utbildat mig. Känner mig utanför och liten i jämförelse. Ofta.

Drömmer ofta att jag är klädd på fel sätt i fel tillfälle. Att jag står mitt på stan naken bland alla männsiskor eller att jag inte passar in på andra olika sätt. Detta hittar jag på en sida:

"Är du naken i en folkmassa i din dröm? Det handlar inte om sex utan om brist på personlig integritet och att man känner sig maktlös i sin vardag. Helt enkelt att andra ”ser igenom” ens sociala försvar. Att göra privata saker offentligt betyder samma sak."



Jag får för mig att det finns en röd tråd som löper igenom allt.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0