måndag morgon

tjola hopp!

hoppas allt är bra. jag har det bara bra. varit trött och grinig emellanåt men det är sånt man får ta tror jag :)

ifredags kväll så var johan borta. jag hade köpt "eden lake" som jag tänkte att jag och barnen skulle titta på. hade hört så mycket bra om den och att den skulle vara så läskig. jadda jadda jadda. den sög! men vi hade mysigt. johan kom med grannen lagom till att vi skulle sätta på filmen så vi var många i sofforna som satt och tittade på kass film :)

 

Lördagen däremot. du var johan borta igen. men han hade köpt "orphans" och den däremot. den var riktigt bra och jag började till och med att bita på naglarna. se den om ni vill ha spänning.

igår var det fars dag. eftersom min pappa är en ängel och bor i himlen så lånar jag Hasse. det är mammas gubbe och min halvsysters pappa. det är gött att få låna och få uppskatta lite. så jag packade med truppen barn och åkte ner till trosa. hade med mig två chokladkakor och en drös lotter. mamma ringde senare och sa att han vunnit 60 kronor. nya lotter och ny spänning:)

hörrni, det här med att köpa lotter till någon. det kan vara lite känsligt. man får verkligen fundera både en och två gånger innan man ger bort lotter till någon. tänk om vederbörande faktiskt vinner massor med pengar. hur hanterar du det då? kommer du att anklaga dig själv resten av livet för att inte du tog den där lotten själv eller kommer du från hjärtat att glädjas åt att denne blir ekonomiskt oberoende eller kan göra drömresan pga dig?
ja, det är inte helt enkelt och jag skulle aldrig köpa lotter som en nödlösning till vem som helst. man måste verkligen tänka till. när det gäller dom som jag köper lotter till så utgår jag ifrån att det är en drömvinst jag köper. varje gång. tyvärr händer det aldrig men det är min tanke och jag skulle bli så himla glad om det hände en vacker dag.

ha re gott hörrni!

 

(konstigt format det blev, men det får vara)


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0