Foten i kläm, jajjemen!

Halloy!

Hoppas ni har det bra. Jag har kommit hem, ätit och spelat kort med Emma. Hann med att ringa några jobbrelaterade samtal och kolla mailen också.

Utbildningen jag har varit på i sammanlagt fyra dagar nu var bra. Men det är samtidigt skönt att den är klar. Vi fick med oss en bok om management och ett fint inramat diplom. Jo man tackar ja!
God middag och två glas för mycket vin, men det var det värt. När jag kom upp i rummet igår kväll var jag trött men samtidigt rastlös. Jag hade nog i ett svagt ögonblick gått med på nästan vad som helst då. Men eftersom inget hände så somnade jag sked med kudden. Och det väldigt ovaggat också. Vaknade i morse och kände mig dålig. Frös och hade ont i ena bihålan med huvudvärk som följd av det. Mår inte bra nu heller men jag hoppas att det ger med sig.
Det flöt på från Sjöstan och det var inte mycket traffik. Det stockade sig lite vid Salem, men det var allt. Var hemma på lite över en timma. Bra jobbat.

Nu ska jag göra lite småsysslor och sen ska jag lägga Emma. I morgon kommer min stora tjej hem och jag är ledig nästa vecka.
Phoebe och Kasper ska fira början till höstlovet med att åka till veterinären. Ja, Kasper är det inge synd om, han ska bara bli klämd och lyssnad på. Värre är det med Phoebs. Henne ska dom ju verkligen öppna upp, vaccinera och tatuera. Stackars liten. Men allt kommer att bli bättre när det är klart och i slutet på veckan kanske hon kan börja gå ut lite smått och försiktigt.

Nu ska jag gå och byta om och snart lägga Emma. Appropå Emma. Hennes ena framtand har ju varit lös ett tag. Men nu är det förbi lös. Alltså den hänger i en skinnflik bara och den skulle flyga ut om hon blåste. Men hon vill inte att den ska lossna, så hon äter inget och pratar knappt. Och alla som känner mig vet vad jag tycker om tänder och ben. Det är äckligt. Så jag har svårt att titta på henne när hon pratar. Vi få väl se hur det ska gå och borsta tänderna idag :) Annars tvivlar jag på att den är kvar i morgonbitti när hon vaknar. Den kommer att ligga i sängen någonstans. Eller madrassen får man väl säga.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0