Vintern är här..

Snön har kommit. Det snöade när jag åkte hem idag. Och det ska snöa framåt i tiden också. I sundsvall är det en decimeter snö redan som ligger på backen. Är inte det skrämmande? Jag menar jag älskar vinter, det är inte det. Jag älskar alla årstider men jag avskyr att frysa. Och det gör jag nu. Men jag vill inte ta fram dunisen än. Jag drar på det in i det längsta. Men till helgen tar jag nog fram den tunna dunisen iaf. Jag blir frusen hela vintern om jag tar fram för tidigt. Men i helgen kommer den tunna jackan att vara på. Det ska bli så skönt. Då har jag frysit tillräckligt. Man ska ju som säkert bekant "frysa in vintern och svettas in våren" och det stämmer säkert. Men nu börjar det bli dags. Jag är ju inte ute så mycket, går liksom bara mellan bilen och dörren. Men jag känner att jag gillar inte att frysa den korta sträckan heller längre.

Jag fick en släng av julkänslor idag när jag åkte hem. Dom brukar dyka upp den här tiden när det blir mörkare ute. Det är mysigt med julen och allt pyssel tycker jag. Jag ska köpa lite nya saker att hänga upp i fönstrerna. Vita saker. Varje år säger jag till mig själv att jag ska sortera bland julsakerna, men det blir liksom aldrig av. Vill ha julgardiner till matdelen i vardagsrummet också. Fuderar på att sy själv kanske. Kanske ska börja lite i tid detta år med pysslet. Och godisfixandet. Ta lite i taget. Vill ha hit alla som orkar på julafton också, tycker att det är så mysigt. Och köpa årets glögg i tid detta år, det ska jag banne mig göra.

Ikväll ska jag inte göra mycket. Jag ska lägga mig i badet när jag lagt Emma och mysa, sen ska jag titta på Berg flyttar in. Det tycker jag är bra.
Haft en fullproppad dag och jag behöver ladda batterierna. I morgon ska jag ta nya tag och jag ska dessutom försöka få till en lunchdate med en god vän. Hoppas det håller.
Usch, känner mig trött i huvudet och vill bara lägga mig och läsa. Just nu läser jag Paulo Coelhos "Veronika bestämmer sig för att dö", men jag köpte en bok som verkar så bra i London. Det var en verklighets berättelse om en som var uteliggare och försörjde sig på att luras och stjäla, men som en dag bestämde sig för att lyckas inom show biz och klättrade hela vägen upp. Verkar helt fantastisk och utspelar sig på Londons gator.

Det är något visst med London. Något romantiskt, mystiskt och mörkt. Finns så mycket historia på dom gamla gatorna och jag tycker att det är så spännande. Jag funderar starkt på att läsa Londons historia. Just for the fun of it. Och åker jag dit igen så bor jag nog på samma ställe igen. Det var ett fint ställe och jag vill se mer av alla fina parker och andra sevärdigheter.
Första gången jag var i London så shoppade vi bara. Denna gång var vi lite kulturella, shoppade och fick vara turist. Komplett.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0