same procedure as last year

Ja, herregud. Det är lika förvånande varje år. Man vaknar, tittar ut, håller på att ramla baklänges över att det ligger ett lager snö över hela landskapet och hinner fundera tusen tankar på olika typer av obehagliga situationer man kan komma att hamna i.
Så sent som igår pratade jag och min chef om vinterdäck och att jag som pendlar inte kan chansa, utan det är bara att kasta på och köra. Inget att fundera på liksom.
Och den tunna dunisen... den åkte på idag trots allt.


Jag ser fram emot helgen. Det ska bli skönt att vara ledig. Jag har haft en bra vecka men har varit sliten. Och det är inte från London för där sov jag verkligen som en prinsessa. Det kan vara mörkret.
Så, jag öppnade en av dom där mattidningarna man får hem. Brukar hitta inspiration där och det gjorde jag i morse också. En kaffedrink. Men lite likör, vodka och vispad grädde. Den ska jag fetgöra ikväll efter middagen. Jag blev så sugen och det såg så gott ut på morgonen att jag nästan övervägde att göra den där och då. Men sprit på morgonen... njaaa.... tveksamt ;)

I morgon är vi bjudna hem till svärfar på middag. Han har bjudit över oss, Johans bror och sen har svärfars underbara kvinna ett dotter som kommer dit med respektive. Det ska bli trevligt som attan att träffa dom. Hon har en son också som bor i Schweiz, men han kommer inte med denna gång. Stor familjemiddag iaf, me like!

Stephanie kommer inte hem denna helg. Dom har jour i djurhuset och snart kommer hon att få börja jobba där på helgerna också. Men det gör inget denna gång, vecka 44 är det ju lov och då har jag tagit ledigt och ska jobba hemma några timmar en av dagarna. Då får vi ses, så jag håller ut. Annars märker jag att detta är en trend som börjar peka uppåt. Det är liksom inte lika viktigt att komma hem längre, men det är väl naturligt antar jag och jag har inte svårt att klippa navelsträngen, jag tycker det är ett tecken på att man lyckats. Jag har lyckats uppfostra en trygg och stabil liten individ som nu är redo att klara sig mer och mer på egen hand.

Gör som Phoebe, ta stunden med ro :)

Nä, nu gott folk ska jag fortsätta jobba. Förbereda ett viktigt möte på tisdag bland annat.

Ha en skön dag och kör nätt därute!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0