Life is goood

God morgon alla (det är en stadig men inte så stor skara men det låter bättre med alla)!

Jag skulle nog kunna sova längre men, dum som man är så har man skämt bort Emma med att göra frukost till henne. Så nu när man säger att hon ska göra själv, så tittar hon bara på en förvånat och undrar vad man menar. Så jag steg upp och bad henne göra iordning sin frukost under min bevakning. Hon kan ju, men det är klart att det är roligare att vara uppe med sällis ;)

Idag ska vi åka till Hedlandet och titta på GANT kuddar och kanske en pläd. Sen ska vi till MIO i Etuna och göra klart affären med soffan och bordet. Sen vill jag se och känna på Tempur sängen igen och då får vi åka till Bernhardssons här i Snäs. Kanske börjar jag måla här idag också. Skulle vara lite skönt.
Jag känner nu när jag börjar få mina pysselkänslor att det är för mycket saker. Alltså, det är grejjer överallt och jag  blir stressad av det. Jag vill inte ha så mycket saker. Jag vill att det ska vara med avskalat. Jag är ständig besökare på tippen men jag kanske måste bli duktigare på vad jag tar med mig.
Sen är det ju så att den sista tiden har varit så ruschig, annars har jag varit duktigare på att rensa. Hmmm, får ta tag i det igen. Det är en så befriande känsla.

Gårdagen gick i mystecken. Jag stannade kvar aningen längre på jobbet än tänkt, men åkte till slut och hämtade Emma.
Johan var fortfarande på vägen när jag kom hem. Han ringde och beställde kebabsallad som jag åkte och hämtade. Han hade med sig sushi till mig, Stephanie och Emma. William fick en Calzone.
Stephanie var hemma själv hela kvällen (kors i taket). Och jag, Stephanie och Emma satt och tittade på Idol medan killarna tittade på film i lilla tv-rummet med bioduken.
Emma somnade i soffan och jag bar upp henne, satt sen och åt lite godis som var kvar från förra helgen. Tog en baileys och gick och la mig i renbäddad säng. Doftljusets doft var i hela sovrummet och jag fylldes av ett lugn som gjorde att jag somnade på en sekund.
Perfekt!

I morgon är det valdag. Känns alltid lite jobbigt när det är en måstegrej mitt på dagen tycker jag. Varje gång när det är valdags så ångrar jag att jag inte gått och förtidsröstat. Men varje år när jag tänker att jag ska göra det så tänker jag, att det är lite av grejjen. Att gå på den faktiska valdagen. Därför gör jag det inte före. Men varje gång undrar jag varför jag inte gjorde det när dagen näsmar sig. Vet inte om det är lite beslutsångest med i dessa känslor, så kan det vara. Rädsla av att göra fel. Spänningen dagen efter, hur kommer Sverige att bli?

Nu ska jag kolla om jag har allt på plats för att börja måla. Kan hända att jag drar igång det projektet i morgon. En del annat som ska göras idag :) Hej å hå!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0