Nackdelar och fördelar

Jobbig dag idag på jobbet. Kämpiga utdragna förhandlingar som bara var jobbiga att gå igenom. Men så är det och det är en del av rollen.
Annars är ju jag solokvist denna vecka. Det är alltid lite kämpigare att vara själv.
Igår tex skulle Emmas och min dans börja. Emmas kl 17 och min kl 18. Jag var tvungen att åka från jobbet kl 15 för att hinna hem och byta om på oss båda, packa yoghurt och macka och ta sig ner. Väl där så gick vi igenom bådas pass, medan jag dansade åt Emma och jag fick ju inte i mig något förrän kl 20 på kvällen. Hur sugen är man att ställa sig och laga mat du? Även om jag ville så kunde jag inte. Emma skulle ju ganska bums i säng.
Idag var jag på möte i Snäckis på förmiddagen, hann åka tillbaka och köpa sallad och hämta min  dator för att sen ta mig upp till Liljeholmen. Där drog förhandlingarna ut på tiden och tillslut var jag tvungen att ringa svärfar och fråga om han kunde åka och plocka upp Emma, jag insåg att jag skulle bli sen.
Det var ju som vanligt inga problem men det är frustrerande att inte kunna klara sig själv. Kom hem vid 17,10 så han behövde ju inte stanna så länge som tur var.

Ikväll börjar Idol och det är här fördelarna med att vara solokvist kommer in. Jag tycker att det är vansinnigt underhålande att titta på uttagningarna. Johan skäms så han håller på att dö, så han vill inte se´t. Men ikväll är jag och William själva och vi ska mysa, bara han och jag och kungligt roa oss och gotta oss i andras oförmåga till självkänsla :)
Annars har jag hunnit med att fixa lite med tvätt, gjort rent Emmas akvarium och ska dammsuga lite på mellanplanet. William dammsög övre planet igår medan jag och Emma svettades i danslokalen.
Skönt att man kan ställa lite krav på barnen ;)

Så, nu har jag slappat tillräckligt och ska gå och städa lite. I morgon ska jag styrketräna ett lätt pass... Bra med mål i vardagen!

Ha re gott, ciao!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0