håll i hatten!

hej på dig,

jag sitter just nu och slutför det sista innan jag ska ta mig pick och pack och åka hem.

lite ont i benen har jag idag efter gårdagens löpning. stephanie fick ut mig på en premiärtur på 5 km spåret. jag är glad för det men va tungt det var! jag sprang lite häromdagen också, mest för att förbereda kroppen. men det kändes inte vidare förberedd när allt kom omkring. ändå tog vi oss runt på 6 minuter per kilometer. ganska bra om jag själv får säga det.

det är fina dagar nu och igår grillades det hemma. känns som att det kan bli en del sånt nu. det gör inget. bara härligt och gott.
annars känns det som att livet kommer tillbaka lite denna period av året. man får ett större hem liksom. en del av dagen flyttar men ut och använder uteplatsen som en andra rum. det är skönt. man blir inte så låst inne.
så, jag har klippt lite buskar och rensat lite i murgrönan, krattat lite och kastat skräp på tippen. nu kan man även hänga tvätt ute, och det känns skönt då jag inte har så mycket plats att hänga på inne. nu kan man äntligen få bort det oändliga berg av smutstvätt som aldrig tycks minska.

stephanie har påsklov denna vecka, det har inte dom andra. så hon är uppe sent på kvällarna och glor tv och surfar, medan vi andra går och lägger oss tidigt.
sen är det bara nästa vecka kvar för henne på internatet, därefter är det apu ett par veckor, sen är det avslutning. till hösten väntar studentlägenhet. hej va tiden går, håll i hatten!!
hon är faktiskt vemodig till att internatlivet redan är slut, tror hon också känner att det gått väl fort.
hennes övningskörning går framåt. hon är så duktig. hoppas att allt går vägen nu och att hon kan ta sitt körkort när hon fyller arton. det skulle vara skönt om man hade det bakom sig, för sen väntar william som vill ha moppe, och då är det nya kurser och nya utgifter. bilkörkortet kommer ganska snart också...
sen är det emmas tur. phu!

nä, nu ska jag på med solglajjorna och gasa hemåt. 

kärlek!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0