it´s about letting go

tog farväl av min fina farbror idag. det var en vacker och värdig cermoni. jag hoppas att det blev som han tänkt sig.
jag minns inte mycket av min pappas begravning. inte mycket alls. jag minns att det var en kompis till pappa som med gråten i halsen sa "oh, det är bright eyes" när han kom i kyrkan. jag spelade den när man gick in och imagine när man gick ut. men av själva ceremonin minns jag inte mycket alls.

 men det är nyttigt det här med begravningar. det handlar liksom om att släppa taget och säga adjö. det handlar om att tänka på allt fint denna människa gjort, det handlar om att fylla en ballong med alla dessa fina stunder och släppa iväg den till himlen, så han som bestämmer där uppe får se hur saknad han kommer att vara. så dom som går bort blir omhändertagna.

jag hoppas att pappa sitter runt en lägereld med alla sina syskon och mamma och pappa. alla sina fina vänner som gick både före och efter honom. jag hoppas att alla djur som han alltid älskat är där. han sitter och spelar gitarr och göran sitter och ler lite drömmande och tittar på elden.

det känns lättare att släppa taget och gå vidare om man tror att det är bra dit man kommer. om jag kan få tro att alla mår bra. ingen vet ju på riktigt. man vet först när det är försent för att tala om det för de levande.
men jag tror och det känns bra.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0