ordningen är återställd

igår kom emma hem efter fyra dagars husvagnssemester. hon var nöjd och det var vi andra också. jag tror inte vi hade kommit så långt som vi faktiskt gjorde om hon hade varit hemma.
glad och nöjd nyss hemkommen så drog hon iväg till en kompis och var där hela dagen ända fram till kvällen :)
när det var sovdags igår drabbades hon av en akut "sakna farfar" attack. jag sa "vi får ringa till farfar och säga åt honom att sälja sitt hus och komma och bo med oss isället", emma svarade "ja, men det tycker jag att vi gör. jag vet att han inte kommer att göra det men så kan man väl visst göra". jag var tvungen att säga att pappa inte vill bo med sin pappa hela livet och att man bildar ju ett eget liv när man blir stor. emma sa med tårar i ögonen "om du dör mamma, då vill jag också dö". Hmmm, det samtalet blev liksom lite djupare än jag tänkt från början. slutade med att jag ringde upp farfar och bjöd över honom på middag i kväll. för äta måste vi ju alla :)
slutet gott allting gott.

william är bra nu, så när som lite ont i halsen. handen gör ont fortfarande och i morgon är det avgipsning. jag har tagit ledigt hela dagen, för jag vet hur det kan vara. nu tror jag dessutom att det kommer att krävas omröntgen eftersom han som sagt har ont. han liksom känner benet mot gipset när han rör lillfingret. troligtvis har deras misstag med felgipsningen gjort att det läkt fel, vilket är jäkligt tragiskt. nu kanske han står inför operation och nytt gips. och jag står inför en massa semesterdagsuttag som jag inte valt själv. känns så där.

stephanie åkte tillbaka till skolan idag. nu är det bara fyra dagar kvar på hennes internat tid. storväskan hubert tog hon med sig för att få med sig allt hon har kvar hem på fredag. det såg roligt ut när hon gick till bussen med en familjeresväska. men så är det att vara tjej...

annars blev det inte mycket löpning denna ledighet som jag önskat. jag har varit helt ledbruten vissa dagar efter allt arbete med golvet. jag får se det som träning i sig, så får jag försöka komma igång nu igen.

nu ska jag ta tag i en massa nytta på jobbet. ha re gott så länge!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0