sommarvärme och rosévin

hej,

har du det bra?
jag är trött. dagarna rinner mellan fingrarna på en känns det som. man har jämnt asmycket på jobbet, kommer hem (till en byggarbetsplats), mat ska lagas, det ska plockas undan lite, kanske sätta på en maskin tvätt, duscha emma, plocka fram kläder till morgondagen, hinna titta på tv en stund sen är det natti. man hinner inget liksom. veckorna bara rasar iväg.

jag tröstar mig med att det snart är sommar. då mår jag som bäst. jag vill ha sol och värme. jag vill ha grillad haloumi och rosévin. jag vill ha solvarma klippor och mammas kycklingsallad. jag vill ha solfräkniga barn och smutsiga knän. jag vill ha öppna altandörrar och sommarmusik. jag vill ha doften av nyklippt gräs och varm jord. jag vill ha syrsor och koltrastläten. jag vill ha ljumma sommarkvällar med en stor baileys med is i.
snart är vi där. känner du?

i morgon ska jag upp till liljeholmen. urk! jag och stockholms morgontraffik är inte kompisar. men jag har med mig min teamledare upp. det är egentligen hon som har ett ärende där men hon ville inte köra dit. hon har nog inte gjort det förut. men det är första och sista gången jag agerar chaufför. men jag kan passa på att jobba medan hon gör sitt, det går ingen nöd på mig inte.
torsdagen som jag höll ledig in i det sista fylldes upp idag. jag hade tänkt jobba hemifrån om det gick, men jag måste in till kontoret. lika bra är väl det. får ta lite lite lugnare ett annat år helt enkelt :)

nu ska jag snart titta på "kniven mot strupen" och sist men inte minst, "pluras kök" jag älska plura. han är som johan säger en manlig version av min mamma. william ska gosas på en stund också.

 hoppas verkligen att du har det bra.

kram på dig sötaste!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0