tipp tapp, tipp tapp, tippe tippe tipp tapp...

då sitter jag hemma och jobbar nu då. johan var ivrig att få komma hem och börja lägga klinker :). nybörjare som han är så låter det ändå som att han har fått dit en och annan platta.


det har inte varit lätt att gjuta och framför allt flytspackla med katt i huset. kasper som är ute eller ligger och sover mest hela dagen var jag inte så orolig för, men phoebe som ska vara överallt var en historia för sig. jag lyckades (trodde jag). så här slutade det.

 

jaha du. det verkar som att vi får vara nöjda med den sommarvärme vi fick i påsk. nu är det svalare (på gränsen till kallare enligt mig) luft på väg in. på tisdag om exakt en vecka lovades 8 grader blott. inte mycket det om man jämför. igår var det premiär för:

just nu är det regn i luften utanför mig. och med regnet kommer mitt samvete att trappas upp. för vad ska jag göra med denna fina lilla (stora) varelse. jag vet ju fortfarande inte om han har ett hem. och gårdagen var han bara här och snodde åt sig mat två gånger. var befann han sig de andra timmarna? jag vet inte vad jag ska göra. men han är så söt när han tålmodigt sitter utanför och krafsar ibland. efter en stund lägger han sig ner och väntar.


nu ska jag ta tag i det sista, sen hämta emma på fritids. dom har ju lov denna vecka.

ha det så bra så länge.

kram på dig!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0