lilla mamma, du är inte pinsam alls...

jag var på sjukhuset med william idag. som vanlig var jag tvungen att bli förbannad där. dom verkar tro att man alltid kan vara där heldagar.

alltså, man får en tid på förmiddagen och då ska man tänka "ok, då ska jag vara där klockan 0900, då tar jag ledigt hela dagen eftersom jag kan räkna med att man får komma in en timme senare, man kanske blir skickad till röntgen, då blir man sittandes där en timme, sen ska man vänta på att dom ska tycka att bilderna är bra.
gå tillbaka till ortopeden och bli sittandes en tredje gång, för att sen få komma in och få veta att man har utan ens vetskap blivit bokad till terapeuten om ett par timmar".
så en naiv ganska negativt inställd person talar om för mig att jag får välja om jag vill åka hem eller stanna kvar.

tre gånger har det strulat¨på det här sättet. jag hade den inställningen när jag kom dit idag från början. jag hade sagt till på jobbet att jag skulle jobba hemma.

vi får komma in på utsatt tid kl 11,20 (kors i hela taket). hon gipsar av william och säger att hon vill att vi går och röntgar. ok, tyckte jag eftersom jag ändå hade tänk föreslå det, då william sagt att han har så ont.
sen säger hon att vi har en tid hos terapeuten kl 15 eller 16 i eftermiddag.............! eeeeh, va? jag har inte fått någon kallelse till någon terapeut. dom verkar utgå från att man till vardags vet hur det går till när man bruter fingret.
- jo förstår du, det är jätteviktigt att du kommer dit och dom har inte tid förrän i eftermiddag.
- eeeeeh.............? så du menar att jag för tredje gången ska behöva ta en hel dags semester bara för att jag blivit kallad på en tid? tror inte ni att jag har annat att göra och att min värld inte är större än inom eskilstunas stadsgränser?
- ja, jag kan inte göra så mycket åt det.....
- jo, det kan ni. ni kan till exempel ge all information i en kallelse från början så behöver inte det komma som fullständiga överanskningar när man kommer hit.

här någonstans framstår man ju som en jäkla bitch morsa som inte har tid med sitt eget barn...

- jag vill att ni skickar en akutremiss till röngen och medan ni gör det så vill jag ta tiden med terapeuten nu. jag har inte tid att hålla på att åka fram och tillbaka hit hela dagar.
- eeeeh, jag ska se vad jag kan göra.... vänta här.... (hon är märkbart nervös då jag domderar bland andra patienter)
- så, nu kan ni gå in till terapeuten och sen kan ni gå till röntgen, ni behöver inte vänta där utan jag ringer om det är något galet med bilderna.

varför anställer dom ingen som kan ta hand om logistiken omkring ett besök. ska det vara så svårt?

men det var inte det jag skulle säga. när vi var hos terapeuten så mätte vi varandra, jag och william. han är 1,5 cm längre än mig. min lilla pojke har växt om mig.
han har växt om mig....

Kommentarer
Postat av: alvas mamma <3

Men lilla hjärtat.. Jag hade varit orolig om han INTE vuxit om dig ;-) Undra vad sköterskan sa där inne egentligen.. Troligtvis inte att det är en kvinna där ute som jättegärna vill byta tid. Bra roddat vännen :-)

2011-04-27 @ 22:29:46

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0