massor med intryck!

godkväll söta du!

jag har precis lättat på trycket på williams gips. han höll på att förlora förståndet ett tag. trycket mot hans fingrar var så starkt att hans fria fingrar var lite blå och svullna.
jag lindade upp och frilade själva plast"gipset". då lättade trycket men det gör fortfarande ont, han kan nog sova dock.

jaha, annars då? jo men här har vi brutit upp golvet i hallen och lagat läckan som fanns där. nu ska vi bara låta det ligga öppet och torka upp. sen börjar själva renoveringen och bäst av allt. inredningen. planeringen har redan börjat :)

hoppas att våren börjar snart. jag vill ha värmen tillbaka. i prag var det mellan 18 och 22 och strålande sol. varje dag i fyra dagar i streck! samma dag vi åkte hem var det som varmast. så surt att åka hem till 4 grader och regn...

jag shoppade inte som jag trodde att jag skulle göra. dels för att jag blev lite snål och dels för att jag inte tycke att det var så speciellt. jag shoppade mest på münchens flygplats. lite läppglans från lancome som jag alltid använder, en mascara från clinic, en lotion från biotherm och en del annat till nära och kära.

men du... vad jag vetat länge men som jag blev väldigt varse om när jag var i koncetrationslägret i en av städerna. det var egentligen ett fängelse som man senare hade gjort om. detta ställe, detta helvete på jorden gav mig en så jobbig känsla av människans elakhet. vi är helt fruktansvärt barbariska och hänsynslösa. helt fruktansvärt och besöket där var så känslosamt att jag stundtals fick panik och ville springa, stundtals kände jag mig kvävd och stundtals ville jag brista ut i gråt och försöka göra allt bra. jag ville nästan be vår lokala guide om ursäkt.
men vad hade det hjälpt? ingenting alls.

jag ska berätta mer om detta besök sen för det var gripande och nu vill jag iväg och titta på andra läger. jag vill veta mer och se mer. men det är nyhetens behag, jag vet det. jag ska sätta mig och titta på bilderna och bearbeta vad jag sett och hört.

men det var inte bara elände. vi hade otroligt mysigt också. vi satt och drack öl i sommarvärmen. vi var på häftiga middagar bla på en båt och i ett gammalt kloster. vi fick exklusiv guidning genom prags underbara stad och jag har insupit så mycket intryck. jag är såååå nöjd.

nu ska jag titta klart på "kniven mot strupen", sen ska jag börja fundera på min kudde.

hoppas du har det bra och att du mår prima.

kram på dig så länge! 


så smal gränd att man var tvungen att använda röd och grön gubbe. charmigt!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0