herreguuuud...

... jag har socker cravings. jag har ju fattat ett tag att jag äter för mycket onyttigheter. men jag har försökt förneka det genom att jämför mig med andra (ofta dom som är extrema åt andra hållet då självklart), men va fan, det hjälper ju inte mig. ett dugg faktiskt.
nu när jag upphört med träningen nästan helt är det ju extra viktigt att man inte pular en massa sött i ansiktet. snart kommer jag igång med dansen igen och tror att jag kommer att ge mig ut och springa också. men det gör ju inget om man äter nyttigt ändå.

satte på mig ett par byxor härom dagen som varit lagom och ibland aningens förstora, men som jag nu fick bruka våld för att få på mig.
ska sanningen fram så är det inte många byxor som jag tycker är sköna längre. jag har ett par vita acne. dom är sköna nu. dom är också en stl större än vad jag normalt köper. så där ja. jag har gått upp en stl.
är det billigt att köpa arton par nya jeans? nej. vill jag köpa arton par nya jean? nej. kan jag ens om jag skulle vilja ersätta alla mina jeans? nej.
en del av mina byxor är modeller som kanske inte ens finns längre, andra är ingådda och utslitna på ett sätt som tar lång tid att få till.

jag måste bli av med en bulle på varsin insida av låren, även utsida låren, volangen på sidan av midjan och bullarna baksida av midjan (låter finare än att man har bullar på ryggen).
det är billigast så, jag får stå mitt kast och bita i det sura (inte det söta).

jag väljer att ta bort så mycket onyttigt som möjligt, lagom stora portioner, och en dag i veckan där jag äter godis eller andra sötsaker.
jag orkar inte hålla på med dieter av olika slag. det blir så meckigt när man är flera i familjen. även om lchf är den som står mig närmast och den som jag kan känna att man inte prioriterar bort allt gott. men jag skiter i det. jag väljer bort sötsakerna och börjar röra på mig igen, det har ju funkat i alla år förr..

nu ska jag gå och köpa en god sallad, utan chokladbit eller kaka efter :)

hoppas att du håller modet uppe och känner energi av höstens antågande, det gör jag!

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag har gjort som så att jag äter nyttig och lagom mycket inte proppmätt utan lagom, dricker mycket vatten och ha en syndar dag i veckan det är mitt recept på framgång.

2011-08-18 @ 20:40:07
URL: http://www.canilvargtassen.se
Postat av: Sussie

Ja, alla är vi olika, men det som är bra är om man hittar just sitt sätt.

Jag tillexempel har aldrig ätit mig mätt. Gillar inte den känslan. Jag har aldrig ätit sötsaker i veckorna och sen har jag rört på mig. Det har alltid fungerat för mig och jag är säker på att det fungerar nu med.

2011-08-19 @ 08:33:18
URL: http://sussieohlssons.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0