påfyllt

jag är så lyckligt lottad. jag har denna helg fyllt på med så mycket positiv energi att jag klara mig ett tag (åtminstonde dagen ut :))

på fredagen var vi på cirkus och lyssnade på veronica maggio. som en "liten" bonus i slutet så kom även petter in och körde en av hans låtar i duett med veronica. men inte nog med det, förbandet var också kanon. hela kvällen var perfekt. vad gör väl en promenad i ösregn till och från bilen då? ingenting.

dagen efter åkte j och jobbade. jag stannade hemma och tog sovmoprgon och slappade på förmiddagen. packade och när j kom hem gasade vi till båten, mot slandö.
där väntade tolv galna tjejer och ett dygn på en ö som vi nästan var ensamna på. vissa av oss har inte setts på tjugo år, så det var verkligen på tiden.

som jag har skrattat. alltså en del människor är bara för härliga och petar direkt på mitt hjärta. underbara människor som bjussar på sig själv och gör det med glimten i ögat!
vi festade och skrattade, bastade och badade, åt och drack till in på natta. det var vissa som brottades och andra som dansade, det fanns dom som hånglade (?) och andra som bara satt med ett leende och bevittnade.
"det som händer på slandön, stannar på slandön" var vårt motto och en grupp på fejjan har upprättats, där bilderna från dygnet lagts upp. egentligen igen sensation. men för vissa känns det nog tryggt att dom stannar liksom. av flera olika anledningar. en anledning kan vara att man vara var pruttfull helt enkelt, en annan kan vara att man kanske har ett jobb där det inte passar sig att kollegor ser osv. inget märkligt alls egentligen.

 

men jag är så varm i själen och det finns många små tillfällen som ger mig ett leende fortfarande, så tack för det alla härliga fina människor.

 

och till er andra. var rädd om dig. du är viktig och älskad!

 

utsikten från stugan. till vänster ser man grillkåtan och till höger den vedeldade bastun som användes flitigt!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0