pärla och tatuering

hej fina du! hoppas du mår bra!
själv?! jo tack man ska inte klaga. jag har ont i huvudet dock. det drog över århundradets (ok, kanske lite överdrivet men du fattar) åskoväder här. small utav bara fan bara en bit utanför. ska ge mig ut och titta vilket av träden som blev kaffeved :) nu skiner solen dock.

jo, som jag skrev tidigare så skulle vi köpa en ny bil. den var vi och hämtade idag. det blev en ny mazda6 diesel. fin som attan och skön att åka i.

pärlan

och sen nämde jag att jag beställt en tatueringstid. den blev ändrad idag då jag har så mycket att göra. hoppas på att få komma i morgon ist. jag ska göra om min fula fjäril, till en fin fjäril.
för snart arton år sen skulle jag gå iväg och tatuera mig. i södertälje fanns då två stycken som man gick till, johan eller mika. stod i valet och kvalet och funderade på vem jag skulle gå till. det blev johan, för han var billigare, patrik kände honom och han hade tid.
ångra. den blev inte alls som jag ville eller som den såg ut på bilden. han tatuerade på fri hand med bilden framför sig och resultatet blev minst sagt fult. som en tuggumignuggis om du fattar. har alltid tyckt att den varit ful. men vad göra liksom.
arton år senare kommer det hela att sluta med att båda dessa herrar har gjort min tatuering till vad den blir så småningom. tänk vilka vägar livet tar med en va? roligt i efterhand och med facit...

jag har en läkartid idag kl halv fyra med min fot. min kärringknöl som bara gör ondare och ondare. känner att jag får svårare och svårare att dansa också. nu börjar dessutom den andra foten också göra ganska ont. måste göra nåt åt de. så jag hoppas på en remiss så jag får operera bort skiten. skulle ha gjort för länge sen men jag prioriterar liksom inte såna saker. det måste vara akut för att jag ska ta kontakt med läkare. men nu är tiden inne och snart kanske jag inte behöver lida mer.

efter läkaren ska jag åka till ikea en sväng, tanken var att jag skulle göra det efter att vi hämtat upp bilen, men det var ett sånt jäkla oväder att jag inte ville, dessutom drog själva hämtningen ut på tiden. så jag gört i eftermiddag istället. hoppas det inte är så mycket folk bara.

 

hmm, undra om man ska ta och ge sig ut på en sväng med nya pärlan... sen måste jag ju tänka på att inte tanka i bensin i den. det kommer att ta lite tid innan det sitter. jag har aldrig tankat diesel någonsin förr. ett moment att vara lite nervös för känner jag.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0