"prylar"

jag älskar den thailändska rätten tom kha gai. jag verkligen ääääälskar smaken och känner att jag skulle kunna dricka såsen. ibland äter jag den som soppa och ibland har jag ris till och äter den som en gryta. jag känner när jag börjar äta att jag får ett sånt sug efter smaken, även fast jag har munnen full av just smaken att jag skulle vilja hälla i mig allt. på en gång. utan att behöva tugga. bara hälla.
men det är just det med denna rätt. allstå man får verkligen tugga. det är "prylar" i som är omöjliga för mig att tugga sönder. det blir som att tugga på en pinne. du vet, flisigt och torrt. sen är det vasst när man sväljer skiten. jag tror inte att det är meningen att man ska äta dom här "prylarna", dom ligger säkert i för att det ska ge smak, men det är mycket och det är svårt att äta om man måste hålla på och pilla bort alla "prylar" först.
eller är det så att man ska äta dom? min spontana tanke blir då: hur fan ser thailändarnas tänder ut? hur är dom utformade? för jag fattar inte hur man ska göra OM man nu verkligen ska äta dom.

anyway, jag åt upp det jag inte orkade äta i fredags idag och det är så jävla gott. skulle kunna leva på enbart det här. och sushi.
kolla högen jag fick ihop bara på lite rester. då behöver man ju inte vara någon hjärnfysiker för att räkna ut hur mycket det blir på en portion. typ tre gånger mer. ska man behöva betala för det? för saker som fyller ut byttan som man ändå inte ska äta? kan man inte ha dessa "smaksättare" i någon form av behållare, typ en stor jäkla thé sil, så kan man hälla upp bara själva maten när en beställning kommer...
jag vet inte ja...

gott som attan!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0