så där ja..

igårkväll var jag och tatuerade mig. valet var enkelt eftersom jag redan hade en ful rackare som jag ville snygga till. så jag behövde inte hålla på och vela om motiv och placering, det gav sig av sig självt :)
eftersom den gamla och ganska lilla var så sne, skev och osymetrisk så var han tvungen att ta till lite för att täcka den gamla helt. och även fast han gjorde det så kan man ana den gamla på två ställen. men det gör inget.

före:



efter:



blev en viss skillnad, även om motiv och färger inte var vad jag skulle valt i dag. nu var utgångsläget som det var och jag fick göra det bästa av det!

vet inte om det var stället som gjorde det eller om det var ställningen jag satt i men mitt ben hoppade och ryckte titt som tätt. mika skrattade som tur var bara.

annars då. jo, jag har ett bra jobb på många sätt. ibland finns det baksidor. igår och idag visade dom sig. det handlar om övertalighetsprocesser, uppsägningar och personer. bland de tuffaste och svåraste samtalen man kan ha med en människa. att plötsligt behöva skiljas från sin tjänst på ett oförberett sätt kan aldrig kännas bra.
alla har sin historia, alla är mitt uppe i sitt liv och sin fritid. såna här besked kan aldrig tas som lägliga. det kommer alltid som en skopa kallt vatten och förlamar en med chock. man är okapabel till att ta in mer och man går in i en förnekelsefas snabbt. jag kan bara finnas där ett tag. råd och tips kommer senare när sånt får plats i folks medvetande.
nu ska jag se till att finnas till hands och stötta så mycket jag kan.

ta hand om varann fina du! inget är för givet.

kärlek!


Kommentarer
Postat av: Helen

Åhh vad fin den blev gillar färgen:)

2011-08-16 @ 17:39:32
URL: http://www.canilvargtassen.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0