simpelt beteende och grottmänniskor

det har varit en lång dag. började med att vi åkte till stephanie och umgicks lite med henne, mamma och hasse. jag fick upp en del saker hos stephanie och nu börjar det bli riktigt mysigt. det syns att hon trivs. hon skulle ha harry potter maraton någon dag så vi tog med alla filmerna :)

efter det skulle vi egentligen åka hem var det tänkt, men istället tänkte vi att vi drar och käkar någonstans sen åker vi till jakobsberg och hämtar emma som var där hos eva med farfar.
sagt och gjort, jag tyckte vi skulle åka till skärholmen eftersom jag inte varit där sen dom byggde om. såg ut som ett mindre "nordstaden", fint. vi enades om ett ställe att äta på. jag tog en cesarsallad med parmaskinka och johan åt en pizza.
vi satt där i godan ro, jag tittade på alla olika människor. olika kulturer, stilar och ideal. helt ok och ganska roligt att titta på. plötsligt hör jag att det är en stämma som sticker ut i folkmängden. det är ett hets i stämman och sättet att prata på som fångar min uppmärksamhet. jag tror jag har bråkradarn på jämnt. typ tjugo meter från oss och alla andra som sitter och äter med sina barn, fruar, män, kusiner och andra familjekonstelationer börjar tre eller fyra mucka högljudt med en eller två andra. det var ett jäkla liv och smockan hängde i luften.
jag känner på en gång att jag får lite panik och att jag vill ta skydd under bordet. istället försöker jag se oberörd ut (för det gör alla andra runt om oss, så när som att man vände huvudet åt det håll ljuden kom ifrån och sen fortsatte med det man gjorde), skaka lite på huvudet och fortsatte att äta.
dom fortsatte och jag lyckades urskilja att den stora biffen (troligen en vanlig vad vi i södertälje säger turk om) ville att dom skulle skaka hand annars.... uppenbarligen ville inte den mindre men tydligen inte så fega killen det (av samma ursprung som den stora biffen). det var någon som puttade en av dom andra (en mörk) och ett ljud från en örfil hördes.
efter mycket om och men kom en väktare och skingrade skaran. dom tre med den stora biffen i täten gick och hämtade sin mat som dom tydligen hade beställt innan tjafset började. nöjd som få, nästan klappandes på bröstet gick dom till bords och satte sig. som om inget hänt.
"för det är så man gör det här i stockholm, två låtar på en da om det är bråttom" nä skämt å sido. jag blir så illa berörd när det händer och efteråt blir jag förbannad på dom här efterblivna jävla idioterna. vuxna människor som inte kan använda ordets kraft och intelligens utan måste utmana varann och kränka andras integritet utan att ens tänka. det är så långt ifrån vad jag står för och det är så simpelt beteende att jag saknar ord. jävla grottmänniskor. kryp tillbaka under den sten som ni kom i från eller väx upp för fan. ut och res och vidga era vyer lite. ni är en fis i universum. inget annat.

 

så, nu fick ajg ur mig det. när vi var klara så åkte vi upp till jakobsberg och fikade hos fina eva. hennes son som bor i schweitz var där och hennes dotter som precis köpt hus mellan stallarholmen och mariefred kom också. vi åt fruktsallad och drack kaffe. riktigt trevligt.

sen vände vi hemåt. nu sitter jag med mina otroligt fula, ska vi säga suspekt rosa färg på byxorna och fryser lite om fötterna. har hällt upp ett halvt glas bubbelrosé som blev kvar sen igårkväll. jag ska sätta mig och mysa i soffan nu, ta fram mina goda ostar och kex.

det slog mig idag. har svalorna flyttat redan? kan det vara så att dom flyttar samma tid som syrsorna blir stora och börjar låta så man inte tänkte på att svalornas tjut plötsligt är borta.

sysrsornas ljud är fint, men svalornas ljud är finare. svalor betyder sommar, syrsor betyder höst. för mig var sommaren alldeles för kort i år. jag vill höra svalorna lite till.

 

nu ska jag gå och krypa inpå en varm och mjuk emma som sitter i soffan (när hon gjort sin korvsmörgås klart). jag ska titta på tv, sen ska jag lägga mig.

 

ha det så bra fina, ta vara på varann. ring upp en person som du tänkt ringa men som inte blivit av. säg att du tänker på henne eller honom. det räcker.

jag tänker iallafall på dig. stor kram på dig!


Kommentarer
Postat av: Helen

Ja sommaren var alldeles för kort jag saknar den redan,om jag kunde påverka årstiderna så skulle vi skippa dom andra årstiderna och ha sommar hela året om eller i alla fall korta ner dom andra årstiderna förutom våren.

Jag mår som bäst när det är 25-30 grader varmt och sol :)

2011-08-13 @ 22:36:06
URL: http://www.canilvargtassen.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0