förkylningar och återfall

hej vännen!

hoppas att du håller dig frisk. det är inte en lätt uppgift i dessa dagar. alla barn som börjar skola och dagis, alla föräldrar som ska försöka parera för alla nya bakterier som kommer in i ens hem.

emma har åkt på en förkylning. när emma hostar så kräks hon lätt. det innebär att hon inte kan vara på skolan i ett tidigt skede av förkylningen. tills hennes kräkreflexer har vant sig. hon är vid ganska gott mod men lite hängig och hostar som bara den.

själv har jag ont i huvudet och är lite tjock i näsan. nös tio gånger i rad alldeles nyss. hoppas jag slipper. ska dricka massor med te med honung och citron i. det löser sig säkert.

igår började dansen igen. så skönt att vara igång. i blixt och dunder stod vi där mot stången och dansade och svettades. så jobbigt och man riktigt kände hur stel och otränad man var. men efter en jäklas massa övningar och hopp och stretchande så kände man sig som människa igen.
jag ska ju gå och röntga mina fötter och förhoppningsvis kan jag få en op tid så fort som möjligt. det är blandat det där. jag vill ju operera mig så jag kan bli bra i fötterna, samtidigt är det jobbigt att jag inte kommer att kunna dansa på resten av terminen om jag får en tid snart.
andré gick också ut med att vi kan börja med tåträningen nu. han ska rikta in sig mer på träningar där man till vissa delar har tåskor på sig. jag vill också vara med. men jag kan inte nu. trist.


annars. jo jag var hos stephanie i lördags och umgicks. vi lagade tomatsoppa och åt baguett. sen tittade vi på ett dexteravsnitt som jag hade med mig och åt godis.
jag lämnade även phoebe där som ska vara hos henne ett tag om det går bra. skönt för alla.
och så har jag har fått ett återfall på min nagelbitning. vet inte varför men så är det. manisk är jag igen och det gör bara ont hela tiden. vill inte bita mer och ska lägga av nu.

nu ska jag kasta mig i duschen och hoppas på att jag kan bli avbytt från vab så jag kan åka upp på möte som börjar kl ett.

ha en underbar dag söta! 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0