Ångest för vissa denna tid på året

Hej på dig min vän! Hur har du det? Jag har det bra fint. Även fast jag har foten i paket ännu. Jag hoppas på att få bli av med stygnen i slutet på denna vecka. Kanske kanske. Jag kommer nog inte att bli av med paketet dock och inte heller toffeln, men det är ett steg i rätt riktning. Du, jag sitter och tittar på Nyhetsmorgon. Dom pratade om julen, barn, förväntningar, missbruk osv. Jag tycker att det är så illa att vuxna som har barn i sitt hem tycker att det är på plats att supa sig full på julafton. Varför tycker man att julafton är en sån typ av festhelg? Jag förstår inte. Jag minns så väl när jag var liten att julen var ångestladdad. Samtidigt som förväntansfull. Jag såg på mina vänner hur dom såg fram emot aftonen. Jag minns även alla möten när skolan började igen efter lovet. Jag ljög och sa att vi hade haft det sååå myyyysigt. Det förekom iget bråk, slagsmål eller fylla alls. Vi fick inte sova kvar hos farmor eftersom inte pappa kunde hålla sig varken nykter eller glad. Visst fick vi julklappar och så, men det var inte lugnt och tryggt som jag tycker att julen handlar om. Och det är skämmigt för ett barn faktiskt. Att inte familjen fungerar dessa högtider. Jag har alltid velat arbeta på typ ett härbärge eller i kyrkar över julen. Jag vill finnas för alla dom som är ensamma och kanske inte har någonstans att bo. Men man får inte ta med sig barn dit och än så länge så har jag små barn. Så när mina barn har blivit stora så kommer jag troligtvis att arbeta ideellt på julafton. Barnbarn kommer att få min uppmärksamhet på juldagen och annandagen. På så sätt blir julen längre också och det är ju inte fel det heller. Nu något helt annat. Jag skrattar så gott åt en reklam som går nu. Det är den Trisslottreklammen som går. Den med tanten som skrapar så långsamt. Hon ser så äkta ut med en sån liten surkärring snörp på munnen när hon börjar spela. Det ser så äkta ut och jag tycker det ser underbart ut! Nu ska jag faktiskt fortsätta arbeta lite. För det gör jag denna vecka. Jobbar. Fast hemifrån, för jag kan inte köra bil ännu. Så jag delegerar och ber att få hemmailat det jag måste ha. Ha det gott och stressa inte ihäl dig inför julen nu. Det är en order! Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Maria

<3

2011-12-12 @ 20:13:51

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0