hallux valgus

så är operationen äntligen gjord. jag fick åka snabbt som vinden in eftersom jag var lite sen. kom i tid men sen fick jag sitta och vänta i typ femtio minuter på att överhuvudtaget få komma in. men sen gick allt snabbt. jag fick komma in och byta om till en vrålsexig skjorta och långa strumpor. man kan inte vara mer á naturell heller. sprittvålad över hela kroppen samt håret. that´s pretty much it liksom.

sen var det dilemmat med att jag är tämligen okänslig för lugnande. så jag lade mig på operationsbriten och dom la kanylen med orden 'det är lugnande i slangen nu, så du kommer att känna dig lite lullig'. dom fixade och donade med syrgasmaskar och inställningar till narkosmedlet. efter en stund frågade dom om jag kände något, 'inte ett skit' svarade jag, 'eeeh ok, då ger jag dig lite av narkosen, så du kommer att känna dig lite varm i kroppen snart'. sekunder gick och sen frågade dom om jag kände mig varm i kroppen. nej svarade jag, kanske något i armarna, men inget annars. dom tittade på mig för att utvärdera om jag var dåsig, men med klar tillbakablick sa dom sen 'ok, men då säger vi godnatt nu i så fall. natti natti, ta nu några djupa andetag så kommer du snart att somn...' och där försvann jag.

femtio minuter låg jag sövd och jag har mått illa sen jag vaknade. helt sänkt är jag. jag har sovit i omgångar hela dagen sen jag kom hem vid tretiden. nu åt jag lite nachotallrik och hoppas att jag ska börja må bättre snart.
bedövningen har ännu inte släppt i foten tack och lov. johan var nere på apoteket och hämtade alla smärtstillande som jag kommer att behöva. mitt nattduksbort skulle få vilken junkie som helst att börja dregla, svettas, utstöta konstiga ljud, rycka med huvudet och axlarna och slå sig fram :) det är morfin och starka tabletter av Ipren och Alvedontyp.. äh, va fan.. lite morfin har väl ingen dött av va? tvärt om, man mår ju som en liten prinsessa av dom :) hoppas vi inte måste drogtesta oss inom en närliggande period på jobbet bara ;)

annars nu då så har jag en urtjusig konstig plastsandal som jag kan ha och gå utan kryckor om jag belastar utsidan av foten eller hälen. men här hemma så kommer jag använda kryckorna eftersom sandalen inte är så skön att ligga i sängen med. och orka hålla på och ta av och på (som om jag kommer att ha så himla mycket annat att göra)


nej, nu ska jag gå runt och förneka mitt tillstånd lite.

puss och kram och tack för att du 'lyssnade'

kärlek!

Kommentarer
Postat av: Maria

2 fulla morfinsprutor i röven vid sista ryggskottet fick inte mig att må som en prinsessa..hade varit skoj, men tyvärr.. Skönt att ha det gjort nu va?

Krya på dig vännen och trevlig helg <3

2011-12-02 @ 21:49:02
Postat av: Helen

Morfin är fin fina greker jag kan lätt fatta varför man kan bli beroende, man får verkligen en skön känsla av det tur att man bara får det i en begränsad mängd hihi ;)

2011-12-04 @ 08:30:35
URL: http://www.canilvargtassen.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0