Härliga möten och julfirande

Härlig jul, inte mycket till julstämning kanske men men.
I fredags hände något oväntat vill jag lova.
Jag satt på wordfeud och grejjade. Tittade på FB en sväng och såg att min kusin skrev något om cocilliana (?), jag skrev att jag hade. Hon bor i Örebro så det var egentligen bara därför som jag svarade. Tanken har dock slagit mig att spontanåka och hälsa på henne, bara för att liksom. Efter ett tag på WF skrev hon på chatten att hon försökt få tag i en vc som hade en läkare som kunde skriva ut åt henne, men utan framgång. Så hennes tanke var att åka hit och hämta.
Vi möttes upp i etuna så småningom. Och du, det är femton år sen jag träffade henne sist, och den träffen minns jag inte ens. Så vi sågs när vi var små, och inte ens det minns jag. Men det var som om vi kände varann. Jag har ju sett henne på FB och WF och det är ju tur det, men vi satt och bubblade tills Emma fick panik och ville hem och fortsätta julförberedelserna. Vi hade nog kunnat sitta hela natten kändes det som
Desiree som hon heter och hennes två systrar har inte alls samma uppväxt som jag haft. Hennes pappa är den enda i syskonskaran som inte haft en osund relation till spriten. En av sju! Det är bra jobbat. I allafall, han flyttade ner med sin familj till Gnosjö i början på sjuttiotalet och har bott där sen dess. Helt avskärmad från resten av syskonens otyg. Han fick mycket skit för att han var så präktig av sina bröder, därför har det alltid funnits en underliggande konflikt mellan dom, vilket i sin tur gjort art han inte varit uppe så ofta. Dessie berättade att hon och hennes syskon var uppe en gång och vi gick på disco, det minns inte jag.
Hur som helst så vet hon ju om allt och även om inte hon har egna erfarenheter så behöver man inte förklara.

Hon är en fin människa och en duktig sångerska. Jobbar inom vården och kramar gärna om en alkoholist som kommit in med alkoholförgiftning för tredje gången på ett par veckor. Bara för att hon tycker att han behöver det. Ska bli skönt att återförenas med den sidan av släkten igen. Snart tar jag mig en sväng ner till Gnosjö också, och hälsar på de andra två kusinerna och farbror.
Man lever bara en gång, man måste ta vara på varann.

Annars igår så var vi totalt fjorton stycken hemma hos oss. Vi åt, tittade på Kalle och öppnade julklappar. Jag fick bl.a. ett par bluetooth lurar till min iPhone. Även fast jag och Johan inte ska köpa julklappar till varann. Han hade skrivit att det var från Emma så han kom undan ;). Kenneth hade med sig gitarren och spelade lite innan mamma, Hasse, Emmi och Anders var tvungen att åka hem. Dom allra flesta åkte hem vid sju. Då var vi alls helt slut men nöjda. Vi drack glögg och spelade Alfapet.

Idag har vi röjt lite, Stephanie har åkt hem, jag har varit nere i gymet och vi har svullat. Igen. Men det är ok. Jag äter inte mycket godis, bara mat. Nu är jag trött efter en pingismatch mot William (ett litet minipingisbord från Stiga som vi fick igår står uppställt i vardagsrummet).
Snart ska jag ner och värma glögg och äta lite ris ala malta.

Kram på dig så länge! Hoppas du har det bra.


Kommentarer
Postat av: Helen

Vem är du då i WF jag är canil vargtassen så klart :)

2011-12-26 @ 20:49:30
URL: http://www.canilvargtassen.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0