Pantertanter!

Min mamma är en pantermamma.
Hon ringde mig idag alldeles adrenalinstinn och bubblade i luren.
Hon sa:
M - Jag måste berätta en sak. Jag har precis varit med om ett rån!
J - Va!? På riktigt

M - Ja, jag hade varit inne på systemet och handlat och när jag skulle gå ut träffade jag två killar som skulle gå in. Jag reagerade för att dom hade sina hjälmar på sig. Jag tänkte "Fan, kan dom inte ta av sig hjälmarna när dom går in i en butik"

Jag gick ut och la mina påsar i cykelkorgen, och tittar in efter killarna. Då ser jag att dom rånar stället! Tjejen som kom efter mig såg det också så jag sa: "kolla dom rånar där inne"
Vi tar dom när dom kommer ut, det är bara snorungar.

Så när grabbarna kommer ut så tacklar jag och den andra tjejen en varsin rånare så dom ramlade och tappade alla pengarna. Då började dom springa och jag efter, skriker åt andra längre fram "stoppa dom, dom har rånat systemet", varpå en sparkade omkull den väntande moppen och killarna fick fortsätta springa. Jag kutade tillbaka och plockade upp alla pengar och gick in med till personalen... sen gick jag hem.

Herregud, vilken historia hon ringer och levererar en torsdag eftermiddag!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0