jag e inte rädd, jag vill flyga

härom dagen när jag åkte till jobbet. förövrigt när allt kändes tipp topp såg jag en havsörn på ganska låg höjd. kom med bilen och såg den på en gång. det är inte så ofta man ser såna mäktiga fåglar. jag reagerar alltid när jag ser rovfåglar och jag är ibland en trafikfara för att jag vill titta på dom in i det sista.
anblicken av ett sånt djur känns högtidlig nästan. det är så mäktiga djur. och kungen av dessa är ju självklart örnen. respekt!

fåglar står för frihet. en gång för ganska länge sen, drömde jag att vi tog en massa rovfåglar till fånga. eller det var inte jag som gjorde men jag gick omkring och tittade på andra som stod vid något konstigt band där fåglarna färdades mot sin avrättning. märklig dröm och jag fick veta att jag antagligen var lite rädd om min frihet just då.
alltså frihet. jag har för sjutton inte känt mig fri på arton år. men jag hajjar ändå. det var väl en annan typ av frihet jag var rädd att förlora just då.
va knäpp man är.

jag hoppas att jag föds till en örn i mitt nästa liv. i ett varmt land om jag själv får välja.

nu ska jag bädda ner mig i soffan och titta på "halv åtta hos mig" med min äckliga järnsmakande migränhuvudvärk.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0