administration och middagstips

hej på dig!

hoppas du har en fin måndag. jag sitter hemma och administrerar idag. kände att jag inte behöver åka in för att göra det när jag kan fixa allt härifrån. så jag körde iväg emma till skolan och stephanie till praktiken, sen var det bara hem och börja ringa.
här är mitt kontor idag. allt jag behöver finns med!



gårdagen gick i slappartecken. jag städade och plockade en del men gick omkring i myskläder hela dagen. fick emma att sätta sig och bli klippt. inte utan protester förstås. håröm som få så var det ett väldigt klagande, men tillslut så var hon ett par centimeter kortare.


på kvällen lyckades jag dra ihop middag. jag var så trött men insåg att jag var tvungen att utfodra familjen. stephanie var med m i sthlm och kom inte hem förrän på kvällen, jag gjorde denna rätt till henne också med hennes spagetti, hon behöver ju matlåda om inte annat. det är spagetti och kycklinggratäng. vet att jag skrivit om den förrut men jag vet inte om jag skrev ner något recept då. perfekt mat för hungriga barnmagar och enkelt och snabbt för stressade småbarnsföräldrar. testa vet jag!

Antal portioner: 4

Ingredienser

1 st grillad kyckling

6 dl kokt fullkornsspagetti, ca 200 g före kokning

1 st gul lök

0.5 st gul paprika

0.5 st grön paprika

0.5 st röd paprika

Olivolja

1 msk curry

2 dl hönsbuljong

2 dl mellangrädde

Salt, efter smak

Svartpeppar, efter smak

1 dl riven ost

 

Serveras med

Sallad

 

Gör så här

1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Koka spagettin enligt anvisningen på paketet.

3. Skala och hacka löken.

4. Skär paprikorna i mindre bitar.

5. Häll lite olja i en kastrull.

6. Tillsätt curry och bryn lök och paprika i någon minut.

7. Häll i hönsbuljong och grädde och låt koka i ca 10 minuter.

8. Smaka av med salt och peppar.

9. Smörj en ugnsfast form och lägg i den kokta spagettin.

10. Bena ur kycklingen och dela köttet i lagom stora bitar.

11. Fördela kycklingbitarna över spagettin.

12. Häll på såsen och strö på riven ost.

13. Sätt in i ugnen i ca 20 minuter.

14. Servera med en sallad.

så, vad händer idag annars? jag själv ska vara lite praktiskt hemma och uträtta lite ärenden, tvätta, stryka och plocka in och damma lite tänkte jag. kanske går jag ut på en pw innan jag hämtar emma.

ha en underbar måndag och ta hand om dig!

kärlek!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0