softar

igår kväll var jag över hos grannen som var gräsänkling. han skulle överaska sin älskling med att måla om köket medan hon var borta på tjänsteresa. gulligt tycker jag. iallafall, jag satt där och drack te och vi babblade om allt. emma la sig till rätta i soffan och somnade efter ett tag. så vi kunde ostört sitta och prata om personligheter och ledarstilar. sånt tycker jag är så intressant. hur han uppfattar mig som en person med stark integritet, men samtidigt social. jag måste få det utvecklat för mig av en person som jag vågar fråga. vad är det som gör att folk uppfattar mig som introvert med mycket integritet? vad i mitt sätt är det som ger den signalen?
jag har hört det så många gånger och i så många år. och ja, jag har stor integritet och ja, det tar ett tag för en del att lära känna mig och få känslan att jag släpper in. men vad är det i mitt sätt som ger folk dom signalerna? jag är ju öppen och social i det stora hela?
det ska jag reda ut över lite vin någon kväll :)

iallafall, vi promenerade hem alldeles för sent jag och emma. emma gick direkt och la sig, sen hörde jag inte ett ord från henne förän i morse när jag väckte henne.
jag tittade på plura och mauro som hade myswinnerbäck som gäst. och helena af sandberg. tänk om man kände en winnerbäck. herregud. jag skulle ha fest typ hela tiden och be honom sjunga, som han sjöng igår hela tiden. så känslofyllt, så fint, så rörande!

tog sovmorgon i morse. lämnade emma till skolan och åkte hem och jobbade en liten stund. hade ett möte i snäckis kl tio så jag åkte direkt till det. sen tog jag långlunch med L, sen styrde jag kosan hem och fortsatte jobba. williams macbook air kom med posten idag så jag vände i dörren och hämtade den. han blev sprattlig när han kom hem.
jag har suttit och jobbat till nu. emma blir hämtad av farfar. snart ska jag fixa något att äta. lugn kväll blir det, möte kl nio i morgonbitti.
sen är vi bjudna på middag i morgonkväll i tälje. så det blir att åka tillbaka igen. det ska bli trevligt värre. emma sover hos farmor i morgon så vi får åka alldeles allena. bara jag och johan. lyx!
 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0