sukiyaki och aningen för mycket vin

lördag idag då.
emma har varit och dansat och nu är det snart dags för stallet. johan får åka med henne dit. jag tror att jag går ner i gymet under tiden.

jag och johan var bjudna hem till sara och peter igår kväll. det var en trevlig kväll. med mycket vin. alldeles för mycket vin. men vi åt gott och vi pratade massor. sukiyaki fick vi och det är ju så gott och ett så mysigt sätt att äta på. nackdelen är att man äter ju hela tiden. tillslut är man så mätt att man vet inte var man ska ta vägen. men det var som sagt trevligt att träffas. peter är jättetrevlig verkligen och båda är väldigt behagliga att umgås med.



sara är verkligen ett snäpp värre än mig när det gäller rått kött. alltså olagat kött. hon liksom tycker att det gott med rått kött. hon rullade bitar av entrekoten och åt som det var. så förra helgens olagade oxfilé var kanske inte hela världen... men det är ju en smaksak. jag kan ju tycka att oxfilén jag gjorde skulle varit ett par grader mer i mitten, liksom för att det är så man gör, och det är det man är van vid. att äta den när den är lagad till 55 grader. men men, det är över och passé nu.
kvällen igår var skitbra punkt.

idag blir det iaf melodifestivalen. jag ska köpa lite godis och bulla upp inför. jag är nyfiken på alla deltagare och jag har inte hört mycket om vilka och var osv, så det blir en överaskning vid varje deltävling.

nu har johan åkt och jag ska nog kasta på mig träningskläderna och gå ner och svettas ut lite vinslagg :)

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0