min smoothie

phu, har gått i ett idag. jag har knappt hunnit att äta. det blev en ynka hårdmacka och ett äpple till lunch idag. inte bra!
mötena har avlöst varandra och jag har en del efterarbete att göra. ska kolla i kalendern om jag kan jobba hemifrån antingen på förmiddagen eller eftermiddagen i morgon och göra allt det där som ska göras.

smoothien jag gjorde igår blev succe. i vanliga fall när jag gör smoothie så gör jag endast på bär, frukt linfrön och lite vatten. igår tog jag en banan, blåbär, saften från en citron, vaniljyoghurt och lite mjölk. så himla gott. och det är inte onyttigt. ok, vaniljyoghurten är lite söt men jag hade kanske 2 dl högst i och det är inte mycket på två stora glas. och fick jag ha min smoothie ifred då? nej. william som är så kinkig med allt som är lite konstigare än köpta köttbullar eller köttfärssås drack upp ena mitt glas. frågade dessutom efter mer. så jag ska göra till emma, william och mig i kväll.


och appropå ikväll. jag är själv med barnen till fredagkväll. johan har åkt till jönköping på utbildning. det är blandade känslor ómkring ensamheten. själva ensamheten i sig omfamnar jag. men det blir mer åt mig att göra alldeles själv. men det är ok. det är inte så noga med maten och så. idag värmer vi potatismos och steker falukorv. emma är hämtad av en kompis från skolan så jag behöver inte jäkta iväg dit ännu heller.
jag tycker helt ärligt att det är nödvändigt att vara själv ibland. jag njuter. passar på att tända ljus i sovrummet, breder ut mig över till hans sida. tittar på vad jag vill på tv, slipper bli irri över saker han gör eller inte, myser med barnen och behöver inte tänka på någon annan än dom osv.
samtidigt är det så att jag alltid tyckt om att var helt själv också, men det är väldigt länge sen jag var det. dessa dagar får man se det som att man är själv om barnen är borta eller gubben :) men det är skönt. det liksom bryter av det vanliga i vardagen och jag vill ta hand om dom stunderna.

nu ska jag äta, ta en kopp kaffe och kolla kalendern i lugn och ro, hämta emma, åka och handla och sen ska jag mysa en stund innan jag lägger emma. därefter är det jag och william allena och vi tittar nog på tv och dricker thé, går och lägger oss tidigt kanske.

ha en skön kväll fina du!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0