godmorgon söndag!

godmorgon du!

har du en god morgon?
jag sitter här med en kaffe och en tallrik fil och müsli. känner mig allt annat än fräsch om man säger så.
jag drog upp till stälje igår och träffade upp s. vi satt i hennes karls lägenhet i närheten av Berget. satt och pratade och pratade lite skit om mellobidragen. mysigt hade vi. när kvällen blev lagom så satte vi oss i bilen och styrde upp mot Berget.

för det första var det köbildning utanför, "aha" tänkte vi, "det kanske betyder att det är skitmycket folk inne". men det var det inte. inte då iallafall.
sen när vi skulle beställa i baren så fick vi stå. oj vad vi stod. jag börjar tro att dom som jobbar i baren är utbildade att inte titta folk i ögonen, och det bara måste finnas en strategi med att inte serva folk. annars blir jag besviken banne mig.

i allafall. när man kommer ut och är där de första timmarna så är det många man träffar och man har roliga samtal och får prata med folk som man vanligtvis inte ser. musiken är bra och bara att stå och studera folk är himla underhållande.
var efter tiden går så fastnar folk i djupare samtal, underhållningen i att studera blir mer och mer jobbig då man i många fall faktiskt tycker synd om vissa och fler och fler fulla killar bara måste gå fram och säga "hej" med en svajig stämma och ett minst sagt ostadigt rörelsemönster. varför tror dom att jag är så ensam för att jag står och väntar att jag bara måste ha deras apraka sällskap?
sammanfattningsvis när man är två som går ut och jag inte brukar dricka: that´s a lot of waiting around. det är nästan bättre att satsa på att man är flera om jag ska ta bilen nästa gång. så får det bli.
men det är ändå roligt att få komma iväg och göra något annat lite då och då.

johan är iväg till sin bror och kollar på nattens ufc matcher. emma vaknade kl sju i morse. gulligt. inte. då vill hon liksom att man ska komma upp. som tur var ville hon spela en stund så johan kunde gå upp åtta och jag gick inte upp förrän kl kvart i nio. så det är inte synd om mig. alls faktiskt.

dagen idag bjuder på lite träning, städning och slappa. jag ska nog inte ens ta mig ut idag om jag inte bestämmer mig för att träningen består av en pw, men så känns det inte nu.

så, till vi ses och hörs igen, ciao! och ta hand om dig söta! 


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0