big closet

alltså jag har haft så dåligt med plats för mina kläder. jag och j har delat på en klädkammare som även delats med diverse annat skit som man inte vet var man ska ha. stora resväskor, extra madrasser, täcken, kuddar och kläder man inte använder mm mm. dessutom har jag haft en garderob utanför med koftor och kavajer och en annan garderob med klänningar och kjolar. lite spritt och ingen struktur alls.
fundrat ett tag på att flytta ut j i ett par garderober i stället och ta över hela klädkammaren till bara mig. så igår frågade jag om j hade något emot att flytta och det hade han så klart inte. så jag påbörjade det projektet igår. jag kan bara säga FAN vad mycket skit man samlar på sig. jag är ingen samlare men av någon anledning och utan att jag själv uppfattar det så samlar jag på mig en massa skrot.

anyway. idag ska jag åka och köpa ett par platslådor, såna "under sängen modell" att stoppa ner kläder jag inte använder så mycket, träningskläder, och toppar, linnen och t-shirts i. sen kan jag börja sortera det som får plats på hängare. å det kommer att bli så bra där inne hoppas jag, äntligen kan jag på ett bättre sätt se vad det är som finns och inte. tror jag ska göra mig av med byrån som står där inne också och köpa en vit lagerhylla istället, den kan man hänga saker på sidorna på osv, lite mer användbart. jag måste ha ett bättre sätt att få upp skärp, sjalar och halsband. men jag är inte utan ideér så det kommer lösa sig.

det som ligger på golvet osv nu är sånt som ska ner i plastbackarna sen.


jag behöver nya jeans. provade ett par från d brand igår. tror jag åker och köper ett par svart och ett par mörkblå. då har jag så det räcker för i år. måste rensa ur mina jeans och andra byxoer också som ni ser på ställningen. det ser ut som att jag har massor (och det har jag) men jag använder inte allt. just nu står det tre säckar med kläder och en halvfull säck med stövlar och skor som jag ska åka med till UFF.

det här behövde jag verkligen. jag känner att jag börjar vakna upp ur koman jag har befunnit mig i ett tag. jag vill börja skapa igen. göra fint. måtte det bli vår snart, då kan ingen stoppa mig!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0