Colin

varje morgon sitter jag där i bilen. det blåser varmt från fläkten men jag är kall om händerna fortfarande. det är snö ute och det kanske har snöat på natten. det innebär ofta att det kanske ínte är snöröjt på delar av min färd till arbetet.

jag ligger i vänsterfilen och åker uppseendeväckande snabbare än de flesta andra. jag reagerar inte direkt men svär lite tyst när någon verkar tycka att det är en bra idé att ligga i vänsterfilen men ändå bara i åttio kilometer i timmen! "ja, det är ju en skitbra idé att lägga sig som en jävla kork i vänsterfilen och ligga fyrtio kilometer för sakta på motorvägen... klyftigt där, klyftigt", tänker jag som en annan bitter sjuttiofemårig tant. tittar på vederbörande när jag passerar medan jag tänker de sista orden i meningen.
sjunger med i låtarna från radion och skrattar år programledarnas kvicka kommentarer och uppenbart ospontana smådispyter mot varandra. klappar takten mot ratten och höjer volymen när det kommer en bra låt.

så där sitter jag och kör. i vänsterfilen. 98% av de andra bilisterna ligger i högerfilen och det tar ett tag innan jag, medan jag passerar andra börjar fundera på om dom vet något som jag inte vet.
är det snutkontroll längre fram som alla andra vet men som jag inte fått veta. var har dom fått den informationen från isåfall? är det så att alla har en polisradio utom jag. ligger det något på vägen längre fram som jag inte vet, kanske ska man sätta på någon station som sänder trafiknyheter iställer för att lyssna på ytlig reklamradio med modern popmusik...

när jag närmar mig södertälje och ska av från motorvägen brukar jag på ett adrenalinpumpande sätt få svaret på mina frågor. det är isgata och man ska anpassa hastigheten efter det!

Ni kan kalla mig McRae.... eller NaivIdot, det är hårfint i mitt fall :)

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0