dag 26

det gör mig ledsen och besviken.

även fast jag ofta får höra att jag är ganska känslokall så finns det ganska mycket som berör mig negativt. kanske inte lika mycket som berör mig positivt tack och lov.

jag har omkring mig människor, både av mig valda personer men även andra som finns där av olika anledningar. det är nog vad dessa människor kan säga eller göra som gör mig mest ledsen och besviken. jag blir så maktlös när det inte är självvalt och denna människa kanske "måste" finnas vid min sida. denna person behöver inte tänka på vad han eller hon säger eller gör eftersom vi inte är vänner. samvetslösa personer som går över lik för att få igenom sina egoistiska självändamål.

det finns även en annan specifik människa som gör mig så arg att jag blir ledsen. med sitt naiva, trångsynta, nonchalanta och vansinnigt fega sätt gör denne person mig så fruktansvärt upprörd och lockar fram sidor och reaktioner hos mig som jag inte riktigt kan kontrollera. jag kan ifs tycka att det kan vara ganska skönt att få ett riktigt utbrott emellanåt, men i dessa fall blir det på en annans bekostnad, då det alltid rör sig om just en annan. i övrigt behöver jag lite ilska för att må bra också. jag kanske får vända vår "issue" till att det blir min personliga, på så sätt kan jag utnyttja dessa små eller stora fighter till att få utlopp för mina egna självändamål. jag behöver bara byta fokus på våra samtal helt enkelt. det är ingen annan än jag som kommer att märka det och jag kommer att må bättre.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0