dålig kvalitét på sömnen, kan det bero på min vikt, eller åldern kanske?

sovit så dåligt de sista dagarna. emma har också sovit dåligt. man ligger bara i någon slags dvala och vänder och vrider på sig. korta stunder har jag sovit verkligen.
och sen säger det bara pang!!!! så är ledigheten över och man ska vänja kroppen från den ena dagen till den andra att den ska bli skit trött kl tio på kvällen och vara pigg kl halv sex på morgonen dagen efter. jo, man tackar ja. kommer nog att somna ovaggat i morgonkväll.

emma sprang flera gånger in till oss i natt och sa att hon inte kunde sova. så jag ställde klockan på åtta och gick upp och ruskade på henne "emma... emma... jag kan inte sova. vad ska jag göra?" hon lyfte på täcket och sa med sin sötaste röst "gosa hos mig en stund då". aha, det är så hon vill att jag ska bemöta henne på nätterna. då tar det inte lång tid innan jag har en snart sju åring som inte kan sova själv. och jag kommer att ha en snart sju åring som ska dela min smala säng. nej tack! jag är stenhård på nätterna.
men hon var gullig :)

jag längtar efter rutinerna igen. jag vill forma om min kropp. jag har tränat dåligt den sista tiden och ätit ganska lite. det har resulterat i att jag gått upp i vikt. inte mycket och det är inte så att jag känner att det är utanför min kontroll på någe vis, men grejjen är att jag inte fattade det för än för ett tag sen. jag insåg inte att jag kanske åt lite för dåligt. jag trodde ju så klart att jag var tvungen att äta lite mindre eftersom jag inte tränade på samma sätt. men jag gick upp ett par kilo och dom satte sig på magen och sidorna samt insida lår. jag gillart inte och det ska väck illa jäkla kvickt. så nu måste jag börja träna. ta upp där jag släppte och äta oftare. inte mindre, för jag äter nog redan så lite, men oftare, så förbränningen kickar igång igen.
började dagen med en lång obekväm promenad på strängnäs oplogade vägar, sen drog vi upp på taket och skottade av snön som låg där. äh, va fan, det är bara att sätta igång. snart börjar dansen också. man blir äldre och då förändras det där med responsen på mat och träning. man får försöka anpassa sig lite. jag är inte orolig och jag vet att jag kommer att få till det så jag blir nöjd igen.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0