jahopp, idag tar vi söndagen med ro!

då var det middag igår då. vad kom ut av den för praktiska saker? jo, köp en ny termometer. använde den sist på nyår och då var 55 grader just 55 grader. men inte igår. synd bara att man inte gjorde upptäckten när man hade middag bara med familjen, utan att det var tvunget att misslyckas när man har vänner över. well well. i det stora hela hade vi en mysig kväll. lite för lite skvaller kanske, men det tar vi nästa gång :)
när sötaste m, c och a hade åkt så satte jag och johan på filmen r. en dansk fängelsefilm som var helt ok. jag hade nog lite höga förväntningar men den var klart sevärd och lite väl verklig.

förrätt:

skagen och räkkorg med avocado

varmrätt:

oxfilé med rofrukter och bearnaisesås

efterrätt:

blåbärsglass med en whiskeysting och kardemummacrumble

idag ska jag träna tänkte jag. kanske med stephanie om hon är på. och det är hon inte kom jag på, hon ska åka in till etuna och dansa idag. ja ja, jag tränar själv och kanske om jag känner fört så tar jag en pw. men det är helt beroende på hur vädret blir. men jag tyckte det såg ut att vara bra temperaturer så det kan ju bli bra. väntar på att snön ska smälta bort, jag vill ut och gå i mina nya reebok easy tone som jag ska inhandla snart.

och appropå inhandla. jag behöver åka in till typ kicks och handla rengöring och en del annat onödigt för utseendet. en ny fuktkräm och lite sånt. jeans och kläder väntar jag med till vi åker till prag. dessutom har jag några centimeter kvar att bränna innan jag kommer bekvämt ner i mina vanliga jeans men det kommer att vara perfekt till när vi åker (hoppas, hoppas, hoppas).

nu ska jag snart plocka ur maskinen och snabbt fylla en ny, diska några glas för hand och vips, så finns inga spår av att en middag intagits i gårkväll.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0