lite ljusterapi tack!

månen hänger som en gigantisk boll över oss och jag vill fota den. hinner inte men jag tänker "attans att jag inte har med mig kameran i bilen".
det är kallt och klart denna morgon. halt som sjutton är det också, får sladd med bilen i alla kurvor innan jag kommer ut på motorvägen. och månen, om den var stor igår så är den om möjligt ännu större idag på morgonen. det är magiskt och det ger mig en speciell känsla i magen. undra om man kan få kraft och energi av månen. undra hur i såfall. skulle man kanske kunna samla på sig lite, i en liten låda och ta fram när orken tryter?
månen kommer att bytas ut av solen idag, det vet jag och det finns tecken på det redan nu. solens ljus får jag kraft av, men kan man lagra den energin på nåt sätt. jag skulle så gärna vilja ha ett reservlager med energi som jag kan använda mig av.

min ondnacke gör sig påmind. tror jag har en infektion i kroppen. hoppas jag inte blir sjuk. jag står för lite förändringar på jobbet som gör att jag skulle behöva vara på plats.
energin tryter och räcker inte till till det jag skulle vilja få gjort.

jag målar hemma och en liten strimma skaparlust har flyttat tillbaka i mitt medvetande. det tackar jag för. jag vill göra om och göra nytt. jag vill måla allt vitt. jag vill ha nya fräscha golv och lister. jag vill ha vita fina tak och bra förvaring till allt som ligger synligt och bara ser stökigt ut.
jag är på väg ur en koma nu, som alltid denna tid på året när den mörka tiden släpper sitt järngrepp lite i taget.

snart får vi uppleva porlande ljud från smältvatten, knastret under skona av allt vintergrus som fortfarande ligger kvar, värmen av solstrålarna i ansiktet!
det är livskvalitét och energigivande det! 


Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

Hej tjejen!

Hoppas allt är bra med dej!

Just nu har jag en tävling på bloggen där man kan vinna väggtext/väggdekor i samarbete med Paxlux.se till ett värde för 250 kr :) Hoppas du vill vara med!



http://jennsiii.blogg.se/2011/january/tavling-i-samarbete-med-paxluxse.html#comment



KRAM



Jag är bloggdesigner ifall du vill ha en personligare bloggdesign :)

2011-01-20 @ 16:44:24
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

sv: ska jag mejla eller ska vi snacka på msn?

2011-01-20 @ 19:52:33
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0