lite skit har väl ingen dött av?

jobbat hemifrån idag. hade inga möten inbokade så jag tänkte att jag lika gärna kan vara hemma och svara på mail och i telen.

så jag började måla. eller först skulle jag tvätta rent väggen med målartvätt. herregud vilket jäkla mirakelmedel det är! väggen blev ju i det närmaste vit igen. den var grågulbrungrön innan. men eftersom jag målat intill liggande vägg vit så var jag ju tvungen att fortsätta måla. så nu så här på kvällskvisten så har jag målat på två lager och ett tredje ska till, sen hoppas jag att det räcker. försökte iaf göra rent väggen ner i hallen, eller en bit av den. men ju mer jag tvättar, desto mer försvinner det smuts (låter självklart men det är helt sjukt). alltså jag tvättar som en tok med en mopp på väggen. svetten rinner och armarna värker. sen kommer man dit och råkar gnida en gång och då blir rent yttligare. alltså jag skulle kunna hålla på i flera dagar och jag skulle fortfarande se resultat! vi måste ha stans eller fan landets skitigaste väggar. var det inte vanligt förr att man tvättade väggarna? eller är det så att det finns bättre rengöringsmedel idag kanske?

en liten promenad fick jag innan jag började med middagen och det tackar jag för. L ringde jag frågade om jag ville följa med när hon går med hunden. det var skönt att få lite frisk luft.
sen var det middag. idag blev det spagettigratäng med kyckling, curry, paprika, vitlök och grädde. ost på toppen. det var en del barn, inkl det stora :) som tyckte att det var så gott att nästan hela gratängen gick åt. perfekt vardagsmat och det gick fort att göra. prova!

i allafall. tanken var att jag skulle stryka det sista lagret innan jag gick och la mig men jag orkar inte. jag känner mig död. och jag kan inte vara hemma i morgon heller då det är möten inplanerade. så det är att göra i morgon kväll. det lär inte bli varken träning eller plugg när jag håller på att fixa och dona på kvällarna. dygnets timmar räcker inte till. och inte jag heller för den delen.

nu ska jag sätta mig i soffan en stund. dricka en kopp te och kanske äta en apelsin. sen ska jag släpa mig upp i säng. är såååååå trrröööööött :)

ha re gott alla, ciao!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0