lyckad lördag!

mysigt var det hos stephanie. när vi kom dit hade hon lämnat viss matning av de söta djuren till emma. så hon matade div gnagardjur, höll i en duva och ett bebismarsvin, klappade en ödla och tittade på döda möss. mycket trevligt och emma ville liksom inte åka. så när vi satt i bilen på väg till trosa och en efterlängtad lunch så sa emma med skrynkelhaka "när jag åker från stephanie så liksom saknar jag henne" suck och titta ut genom fönstret.
det är något speciellt när barnen visar öppet (för det händer inte ofta kan jag säga) att dom tycker om varandra. att dom vill träffa varandra eller saknar varandra när dom inte är tillsammans. vet inte vad det är för känsla men den känns..... lyckad på någe sätt.

lunch hos mamma stod sen på schemat. två rätters lunch. sen bar det av till vagnhärad och kaffe på maten. nu är vi hemma och emma sitter och tittar på tv, william har erik här, dom sitter och spelar i hans rum, johan sitter i lilla tv rummet och lyssnar på musik och jag ska snart sätta på mig mjukisbyxor och krypa ner i soffan brevid emma. '
hoppar över middagen idag. alla på varsitt håll åt så sen lunch så det är ingen som är sugen direkt.

nästa helg är vi bjudna till mamma igen på söndag, lördagen ska vi till j´s farfar och farmor. mamma och j´s farfar fyller båda år i veckan som kommer. så då gör vi trosa igen :)
veckan efter det kommer vänner hit och äter middag. det ska bli trevligt. det var länge sen vi hade middag hos oss. men nu ska det bli av, med vänner vi inte haft på middag här alls förr. hmmm, jag har en liten hum om vad jag ska laga. älskar att förbereda middagar. tre rätters med gott vin. perfekt!

ha en underbar lördagkväll!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0