det är tio år sen idag <3

idag är det tio år sen jag och johan träffades. vi kände varann lite innan men det var denna kväll för tio år sen vi började titta på varann med andra ögon.
william var blott tre år, stephanie sju och emma var inte ens påtänkt. hur såg mitt liv ut för tio år sen och vad har hänt?

jag bodde ensam med mina små barn i en tvåa i rosenlund. jobbade som lokalvårdare. infekterad seperation med krysset och ständiga fighter. barnledig varanna helg som jag spenderade i migränplågor...
hankade mig fram på dagtidslönen och ägde en gammal skrotbil.

ett halvår senare fick jag en trea på stan. ännu ett par månader senare flyttade johan in hos mig. livet flöt på. mer och mer distans till krysset och det var skönt.
fick jobb som gruppchef och gick upp lite i lön och självförtroende. stephanie ville inte vara hos j så hon var numer alltid hos mig.
ständiga fighter om j´s drickande och om det var så lämplig miljö för w att vara i. ibland var läget uppenbart och jag var iblan och hämtade w från j.
jag ordnade till mig egen vårdnad om stephanie och nästan klippte banden helt från hennes pappa.

vi flyttade till en större lägenhet i bårstabergen. precis över az. bra tid här. mådde mycket bra psykiskt och mellan mig och j blommade det. här fyllde jag trettio och barnen hade hunnit bli tio och sex. jag och johan förlovade oss.
vi bodde inte här så länge, så...

senare år 2003 flyttade vi till mariefred. vi hade fått möjlighet att hyra ett hus där i tre år. jobbiga år för stephanie som aldrig riktigt kom in i samhället. jag var gravid när vi flyttade dit redan.
2004 kom emma och senare på året gifte vi oss och döpte henne samma dag. underbart!
jobbet gick bra och livet lekte.

2006 köpte vi johans mormors och morfars hus i strängnäs. johans morfar hade gått bort och vi tog över. vi flyttade i februari från mariefred och dök in i otaliga renoveringar i ett hus som aldrig blir klart. barnen trivdes bättre och en stor sten släppte från mina axlar i och med det.

i slutet på 2007 fick vi veta att vi skulle bli outsourcade från az och uppköpta av en service leverantör. fullständig kaos på min tillbvaro. jag började må oerhört dåligt och fick svårt att hålla min vikt. jag såg ut som ett skelett och tränade som en idiot för att skingra tankarna.
tillslut fick vi veta vilken leverantör det blev som skulle bli min nya arbetsgivare.

vi gick över till iss och jag fick ganska snart ett större ansvar. jag började må bra igen och livet började kännas ljusare.
snart fick jag en ny tjänst och med den ny energi...

idag: jag bor kvar i strängnäs. i samma hus. jag har ett bra jobb och tre friska fina barn. den ena är idag på väg att bli arton år och bor redan på internat i veckorna. efter sommarlovet får hon en egen studentlägenhet. den andra går i högstadiet och är på väg att bli fjorton år, finnig, med varierande röst och ständigt ute efter elektronik och märkeskläder. den tredje går i sexårsverksamheten och är på väg att bli sju år. både stor och liten, mest liten men jag hoppas att det vänder snart.
två katter bor hemma med oss och några fiskar.
renoveringarna fortsätter och just nu är det mest estetiska renoveringar som är aktuella och pågång.

tio år av mitt liv inkapslat i ett par textrader...

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Tack så jättemycket :)

2011-01-19 @ 14:55:29
URL: http://madeleines.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0