lite djupt och lite ytligt..

klarblå himmel men ganksa kylig luft. inte ok tycker jag. jag vill ha värme. jämt. jag tror inte jag är menad att bo i svedala. jag ska bo i thailand eller nåt sånt. australien kanske. men det gör jag inte, och det är jag glad för egentligen. jag älskar hösten och skulle inte vilja vara utan den. känlsan när man måste ta på sig tjocktröjan (den där perfekta tjocktröjan som jag ännu inte hittat),  lite tjocka strumpor, en lång halsduk och ett par torgvantar. när man måste ta på sig det, då är färgerna som finast ute och luften är så där hög och klar och det doftar äpplen från trädgårdarna. och på kvällarna när man är ute och promenerar låter syrsorna, man har ljus tända inne och kanske sprakar en eld. det är kvalité det, och det vill jag för allt i världen inte vara utan!
men innan allt det här vill jag få så mycket sommar och värme att jag tröttnar, och det har jag definitivt inte gjort ännu.

nu till något helt annat och myyyycket ytligare. jag har en arbetskamrat som har sitt utgångsläge i innerstan. hon skrev på sin fb härom veckan att hon "sprang på" odd molly rean på sin lunch. jag kan inte springa på en odd molly rea ens om jag försöker på min lunch. dels för att jag bor i strängnäs (som är långt ifrån allt) och dels för att jag har mitt utgångsläge flera mil från sthlm. så jag bad henne att nästa gång hon råkar springa i närheten av odd molly så ville jag ha en speciell kofta. jag gav några alternativ och färger. igår stod hon där och hade hittat en av mina koftor. den var på halva priset. i gammelrosa. fin är den och jag ska hämta den idag! hon bor i botkyrka så det är bara att sätta sig i bilen, men det gör inte så mycket idag när det inte är tokvarmt.


i söndags var vi på dop. finaste lilla trollungen döptes. det var samtidigt högmässa och det var nytt för mig. har aldrig varit på högmässa förr. men nu har jag det. jag är en belevad människa :)

 

nej, nu blir det duschen och sen en tripp till botkyrka. ha en skön dag och glöm inte att du är ovärdelig fina du!

 

kärlek <3


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0