tror du att jag blivit fett rik på mina aktier?

nej, det kommer jag inte att bli heller. jag tyckte jag köpte mina aktier till en ganska låg kostnad ändå. jag väntade på att mina pengar skulle komma in när jag väl bestämt mig och jag tyckte tiden stod still. när jag väl la in order om köp så gick köpet igenom direkt. det brukar det inte göra. det brukar ta ett tag, typ en eller ett par dagar.
men mitt köp gick igenom direkt vilket gjorde att jag funderade på om det blev rätt. men det blev det. 

direkt när mitt köp var klart kunde jag se resultatet. det tog inte mer än ett par timmar så gick skiten ner. det var nere så lågt att jag hade gått back nästan 300 spänn på min lilla fjuttiga summa. nu verkar det som att det är på g att vända igen för nu är förlusten nere på 76 kronor.

jag ska inte använda pengarna till något speciellt och jag väntar inte på något heller, men så fort jag hade gjort köpet så kan jag inte låta bli att gå in och titta varje dag hur det går. kanske lugnar ner sig om jag börjar gå lite plus.

snar ska jag göra ett mindre köp igen, tror jag satsar på samma så får vi se om jag satsar på en annan aktie när jag har lite mer pengar att lägga in :)


ser ni det första dyket, det var precis när jag köpte...
 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0