haru en vecka eller två, för nu blev det mycket!

då var denna semestevecka till enda. jag har gjort något arbetsrelaterat varje dag och vissa dagar blev jag sittandes länge. men så är det.
nästa vecka ser jag inte fram emot alls. det är på sommaren jag får bekänna färg. jag får förfrågningar på olika typer av tjänster som ska göras av andra företag. jag drar dit och räknar påt och skickar offert. vi får jobbet, sen kommer det trickiga. vi ska utföra tjänsten efter mina beräkningar och jag är alltid lika orolig att jag tänkt fel. sen när allt är gjort så ska jag efterkalkylera för att se om vi drev in ett par procent vinst eller om vi kanske tillochmed gick back.
nä, jag ser inte fram emot denna vecka och det är bara för att jag känner mig osäker.

sen är det semester igen v 30 och 31. under dessa veckor ska jag attestera löner, skicka in resultatkommentarer, göra budgeten klar för 2012 och ett estimat för en av mina kunder. känns det som en bra semester? nej.
vi ska dessutom till tanumstrand en av dessa veckor, vilket jag har ångest för i sig eftersom vi kommer att behöva lämna dexter den veckan. han är inte van att vara själv mer än ett par timmar. nu ska han få ett besök en gång om dagen endast. han kommer att gå runt och ropa och gråta. det gör ont i mitt hjärta när jag tänker påt.

jag är trött idag. det blev en lång kväll med lite diskussioner inpå småtimmarna. om livet, olikheter, ska eller inte ska, rätt och fel, göra eller inte göra, slösa eller inte slösa... you know... såna diskussioner man hamnar i då och då. tråkiga samtal men ändå så viktiga.
vardagen rusar och vi rusar om varandra och barnen likaså. då är det bra ibland att stanna upp och hejda sig en sekund. så det gjorde vi i går.
och det hela blir ju knappast bättre av att jag har dödlig jobbångest. alltså det känns som att jag skulle kunna köpa mig fri från denna vecka och jag skulle tycka det var värt de! men jag vet också att jag kommer att pusta ut när veckan är över och jag kan ta tag i saker som jag känner mig trygg i igen. kruxet är dock att jag vet inte hur jag ska få in allt jag behöver få gjort i dygnets fjuttiga små timmar, men det måste lösa sig. det måste bara det.

idag har jag och johan varit på tippen igen, jag var tillochmed en¨gång igen efter det. därefter var vi och beställde två lampor på bernhardsons som jag ska hämta i morgon efter jobbet. vi målade taket i hallen (eller johan gjorde) i går och nu ska en liten del av väggen målas, annars ska resten av väggen kläs in i vit pärlspont. är inte riktigt säker på vilken ledd jag vill ha panelen på ännu, men det lär utkristallisera sig.

annars då.... ja, det är inte så mycket mer. stephanie har varit och kollat in sin lägenhet i tystberga. jättefin och jättestor. så jag har fixat en tv och dvd som jag ska hämta någon dag i veckan, köksmöbler fixade jag idag. nu saknas ett vardagsrumsbord samt en massa småsaker som osthyvel, bunkar, durkslag osv. men vi tar lite pö om pö där. jag är medveten om att jag kommer att bli tvungen att åka några vändor med saker som hon behöver. men det är ok.

och i samband med att stephanie flyttar ut så flyttar vi ner william till entréplanets rum. han längtar och det gör jag med. för i hans gamla rum gör vi datarum/ gästrum och i det gamla datarummet (som ligger i anslutning till vårat sovrum) så ska jag göra ett eget rum. jag kommer att göra en walk in closet där. jag får bestämma själv hur det ska se ut och ingen annan kommer att ha synpunkter påt. ska bli underbart att få ett eget utrymme.

nä nu ska jag inte skriva mer, det var väldigt vad jag behövde få ur mig en massa då!

precis idag läst ut "livet deluxe". den rekomenderar jag starkt. skitspännande och rolig. så jag ska lägga mig i sängen nu och påbörja en ny bok, slicka mina sår och kolla fotbollen (shit, jag vet inte ens när den börjar. kan ju vara en idé att sätta fart med det så man inte missar halva halvleken. men då gäller det ju först att jag avslutar parantesen och lyfter mig från stolen. slut på parantes).

denna tog slut idag



och denna tar jag mig an idag




men du, fina du. jag hoppas av hela mitt hjärta att du har det lugnt och skönt och att livet är snällt med dig.

hare gott så länge och tack för att jag fick kräkas lite och tack för lånet av ditt öra en stund.

kramarom!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0