vägval

jag vet inte vad jag vill längre. vad vill jag pyssla med... jag vet inte.
jag har ett bra jobb, men det finns massor att önska med den typen av tjänst och i den typen av branch framför allt.
jag har varit inne på att arbeta i någon sorts servicefunktion kanske. hålla på med administration, ekonomi, eller HR frågor.
när jag letar jobb så tittar jag inom dessa funktioner men även inom ledaryrken. men det är så jäkla höga krav på utbildning och där sållas jag bort redan innan jag når fram till någon som läser mitt CV. oavsett vad jag har för erfarenheter eller bakgrund.

jag har iaf sökt ett jobb nu som kvalitét/ miljösamordnare på ett företag som jag har lite kunskap om i etuna. sista ansökningsdagen var den 8/8 och utbildningskravet var eftergymnasial utbildning. men jag kan ju inte annat än chansa. och under tiden så sitter jag inte i sjön så att säga.

såg att det var ett nummer som ringt igår som jag inte kände igen. på min privata lur. vet att dom sökt mig från avanza tidigare så jag brydde mig inte om att svara. men när jag satt i bilen på väg till botkyrka så såg jag att någon från detta nummer även hade lämnat ett meddelande på min svarare andra gången man ringt. lyssnade av och då var det från academic work som gör rekryteringen. dom ville ställa kompetterande frågor. det känns lite smickrande trots allt.
så även om jag inte kommer att bli kallad på intervju så tyckte dom ju att jag hade en intressant profil. lite boost i vardagen trots allt.

gick iaf in och läste på uppgifterna och kraven igen och... jag vet inte. jag kan inte känna  att wow... precis ett jobb som skulle passa mig! så jag känner mig ganska sval. samtidigt lockar det, men ändå inte liksom.

vet inte riktigt vilken fot jag ska stå på när det gäller yrke längre... vet inte vad jag vill göra. känns som att jag först och främst skulle vilja ta en rejäl semester. en riktig semester. då kanske allt skulle klarna. jag är så mitt uppe i allt hela tiden att jag känner att det är svårt att vara objektiv...

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0