midsommarafton

sitter och dricker kaffe fortfarande. dörren i köket är öppen ut till trädgården. det är tyst i huset så när som på tvljud i vardagsrummet. dexter ligger på fönsterbrädan i solen och är söt.

det är midsommarafton idag. vi brukar alltid fira med vännerna i nykvarn. det ska vi inte göra idag tyvärr, vi ska däremot gå ner till grannarna, det blir hur mysigt som helst.
det är någe magiskt med midssommarafton tycker jag. det är liksom så mycket sommar det kan bli.

nu ska jag dricka upp kaffet och gå ut och sätta mig i solen och binda mig en krans. ett måste på midsommarafton.

hoppas att det inte blir så mycket fylla för en del barn, tyvärr har såna här högtider en illa ljudande klang för vissa. det är synd.


men för mig och mina barn så är det bara lite magiskt!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0