trädgårdsmästare

alltså för mig är trädgård förenat med avkoppling och slappa. men va fan, det funkar ju bara om man har någon annan som tar hand om ens trädgård. och det har man ju inte. sånt kostar pengar. pengar som man känner att man vill lägga på annat.

på tal om annat så har vi gjort av med sjukt mycket pengar idag. jag och johan skulle in och handla lite småsaker. kom hem med billabongshorts och kalsonger till william, en fylld påse med kläder till emma, en keps och en väska till mig, en keps och visitkorthållare i skinn till johan, en ogräsplockare från fiskars, dynor till utemöblerna, ett tak till hamocken (som var för liten) en ny telefon till stephanie. jag tror det stoppar där.
och vi som bara skulle in och ta en fika från början. hua!

annars har jag ägnat dagen åt just trädgården. det har blåst som attan men varit ganska varmt tack och lov. mitt mål är att ta bort allt som kräver något av mig. gräsmatta är ok. man behöver liksom bara klippa gräset så ser hela tomten bra ut. inte en massa buskar som drar iväg åt alla håll och kanter, en massa marktäckare som växer överallt eller något som ska likna en rabatt men som inte är det. tacka vet jag gräsmatta, stenplattor, en och annan buske och krukor med fina växter i. det räcker för mig. inget komplicerat för mig, jag har inte lust eller tid och det blir bara ett stressmoment för mig.
så jag hoppas på att få hit en liten grävare snart så ska jag gräva upp hela sidan längst med muren. jag ska fixa gräsmatta där. det kommer att bli så bra!

nu ska jag plocka undan lite. i morgon är det jobb igen. åker inte in till kontoret men jag har en del att göra ändå.

med både en lång rem och handtag. lagom stor och med lagom många fack. den var näst intill perfekt.  

glöm inte bort att du är perfekt på ditt sätt!

Kärlek

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0